Permalänk
Medlem

Microvågsung 1.0

Mitt första bygge.

Satt länge och funderade på vad jag skulle köpa för dator. Lätt och smidig att ta med sig var ett måste pga jobb och frekvent flyttande, så satt länge och sneglade på en laptop från MSI med i7 4700MQ och GTX780m. Men de kostar en arm och ett ben så jag började titta på andra alternativ, och eftersom jag aldrig har byggt en dator tidigare så hade jag ingen aning om vad man kan knö ihop i en liten brödrost.

Därefter började månader med att läsa jämnförelser, recentioner och plockade ihop en trevlig liten låda. Problemet var att man blev rätt frekvent på SweC, och där spårade allt ur. Speciellt när jag satt och kollade priserna. i5 blev i7. 760 blev 770 som slutade med 780, asus z87-pro byttes ut.

Så det som har stoppats i Microvågsungnen (aka Node 304) är följande:

CPU: Intel i7 4770k @ 4.5Ghz med en Corsair H80i
Mobo: Asus Maximus VI Impact
RAM: 16GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz
GPU: MSI GTX 780 Gaming @1006mhz och skyn3ts bios
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
HDD: WD Red 750GB
PSU: CoolerMaster GX RS750
En HDD bur igentligen bara för att gömma alla kablar.

Trots det lilla formatet så ligger CPU temperaturerna runt 65-70 max efter flera timmars spelande, GPU har inte varit över 70 förutom vid benchmarks och diverse OC sessioner. Tyvärr så var en av Noctua fläktarna från en gettomoddad kylplatta till laptopen som var kopplad med en universal laddare till en laptop, så det låter förbannat mycket så satt in Corsair fläktarna tillsvidare. Kanske en dag om jag orkar så köper jag ett CX600M för att bli av med lite kablar.

Och det är väl ungefär här det tar slut just nu. Kanske om man tröttnar så ger man sig på riktig vattenkylning!

Anledningen till att den kallas diverse olika kökstillbehör är på grund av min vän Scriv när han fick se chassit.

"It looks like a fookin microwaveoven!!!!" och skrattade oavbrutet i 45 minuter.

Microvågsung 1.0

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har samma chassi och uppmanar dig att vända på fläktarna fram då detta kommer ge bättre luftflöde till grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leo93:

Hej
Jag har samma chassi och uppmanar dig att vända på fläktarna fram då detta kommer ge bättre luftflöde till grafikkortet

Hur menar du nu? De ar som insug redan.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Funkar Kylningen Bra i sådant kompakt utrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av samisa99:

Funkar Kylningen Bra i sådant kompakt utrymme

Inga större problem tycker jag, som högsta fick jag 79c i prime med 4,4Ghz.

I spel så har den varit uppe på 65-70C på CPU och ca 70C på GPU, och då står den rätt nära ett ensamt element som står på full värme för att värma ett stort rumm.

Visa signatur

Permalänk

najs!

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Tackar Fick ett ryck i dag och tänkte att jag vill ha en större kylare. Har fått den stabil i 4,7 nu också, med en max temp på 71 så ska testa lite högre

Ska åka och köpa något vinkeljärn någon dag och se ifal jag inte kan montera rad någonstans

Visa signatur