Laptop seg, men bara när jag öppnar webbläsare.

Permalänk
Medlem

Laptop seg, men bara när jag öppnar webbläsare.

Hej
Jag har en bärbar dator som fungerar hur bra som helst och svarar väldigt snabbt när jag inte är ute på nätet, men så fort jag öppnar någon webbläsare så segar den ner sig totalt och ibland slutar webbläsaren att svara.
Mitt internet fungerar bra till alla andra datorer men inte till den här. Kan inte kolla youtube då både ljud och bild laggar totalt eller blir osynkat.
Men om jag laddar ner så uppnår jag min total nedladdningshastighet.
Har formaterat utan resultat och vet inte vad det kan vara mer än att enhetshanteraren visar ett "?" på "Masslagringsenhet"

Det är en Toshiba W7 1.6 dual corem 2gb ram.

Någon som vet vad problemet kan vara, eller om det är någor jag måste "uppdatera" från Toshiba ?

Permalänk

? vid "Masslagringsenhet" brukar vara att drivern fattas till minneskortsläsaren.

Permalänk
Medlem

Hade ett problem innan med min webbläsare så att datorn frös.

För mig berodde det på att vid användning av Google Chrome så strular det med Chromes cache-minne. Man kan se det i statusfältet längst ner till vänster i Chromefönstret (detta gäller när den fryser). Jag har ingen direkt lösning på det förutom att avinstallera just Google Chrome och använda en annan webbläsare. Finns olika guides som man kan söka på men ingen hjälpte mig.

För tillfället använder jag Mozilla Firefox istället.

Permalänk
Medlem

Kontrollera att du inte har insticksmoduller/tillägg i din webläsare, det finns några sådana som är lite elaka som äter massor av resurser.
Kör gärna malwarebytes också och kolla så datorn är rensad ifrån malware, virus etc.

Visa signatur