Request att införa säljaromdömen på Sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2010

Request att införa säljaromdömen på Sweclockers

Så, jag titlen är ju ganska beskrivande.

I skrivande stund verkar det inte finnas ett bra system för att se om säljaren på sweclockers marknad har ett gott omdöme. Jag har råkat ut för folk som inte varit ärliga (bl.a. en kille som sålde ett GTX 570 där fläkten gick på 70% konstant och gick på 95C i load) och jag tror säkert andra har det också.

Det borde inte vara allt för svårt att införa ett system med t ex 5 stjärnor eller tumme upp/tumme ner för varje användare. Förutsett att SweC har mysql eller liknande borde det inte vara allt för svårt (Jag har egentligen 0 koll förutom databaskurserna från gymnasiet så jag borde inte uttala mig).

Sweclockers marknad är väldigt stor och omsätter en del pengar, så jag tycker inte att det är oresonligt att förfråga ett sådant system.

Thoughts?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Håller med, men kommer vara svårt att bevisa att någon har scammat dig, och att de tinte tvärt om etc.

Men finns en tråd iaf http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1079311-swe...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av martinboson:

I skrivande stund verkar det inte finnas ett bra system för att se om säljaren på sweclockers marknad har ett gott omdöme. Jag har råkat ut för folk som inte varit ärliga (bl.a. en kille som sålde ett GTX 570 där fläkten gick på 70% konstant och gick på 95C i load) och jag tror säkert andra har det också.

Det borde inte vara allt för svårt att införa ett system med t ex 5 stjärnor eller tumme upp/tumme ner för varje användare. Förutsett att SweC har mysql eller liknande borde det inte vara allt för svårt (Jag har egentligen 0 koll förutom databaskurserna från gymnasiet så jag borde inte uttala mig).

Sweclockers marknad är väldigt stor och omsätter en del pengar, så jag tycker inte att det är oresonligt att förfråga ett sådant system.

Thoughts?

Varför framför du inte ditt förslag och fråga i feedback delen av forumet?

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Ja håller med men samtidigt om en person är "oärlig" så kan han/hon alltid skapa ett nytt konto som är ren (utan dåliga omdömen).

Corsair 650D, Corsair AX850, Corsair 2*8GB Vengeans Pro, Corsair H60v2, i5-4670K, Asus Sabretooth Z87
Samsung Evo Basic 840 250GB, MSI 980 ti Gaming, Acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av martinboson:

Thoughts?

finns ju en bra tråd just nu:
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1079311-swe...

Citera för svar.
i7-4790K, Asus Hero VII, 16GB HyperX 2400mhz, 780 GTX ref, 250GB 840 Evo, 2*1TB Black, LG 29EA93
i3-4160, Asus H81l-Deluxe, 8GB DDR3 1600mhz, 60GB SSD, 3*3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Skulle inte säga att den är "bra", men den är bättre än inget.

Ganska svårt att få en överskådlig blick, och att gå igenom alla inläggen i jakg på en viss användare är ganska tidskrävande.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Minsc S2:

Skulle inte säga att den är "bra", men den är bättre än inget.

Ganska svårt att få en överskådlig blick, och att gå igenom alla inläggen i jakg på en viss användare är ganska tidskrävande.

Du kan ju alltid söka på användarnamnet i tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Gillar idén att betygsätta köpare på Sweclockers, både när det gäller stjärnor och även en liten recension om man så vill (om köparen varit trevlig, krånglig, för högt prissatt eller allmänt knepig).

Kan vara något för Sweclockers programmerare att sitta med till helgen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1186817-forslags...

Detta har dessutom föreslagits många gånger. Utan att kolla igenom tråden ovan kan jag nästan garantera att förslaget finns med där.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Behövs inte, har säljaren varit medlem över 2 år och har typ 100 inlägg så brukar det gå bra. Det är det jag kollar efter iaf.

7900x @ 4,7ghz - 1080ti @ 2100

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Fel forum, finns redan i förslagslådan.

*Låst*