Vill ha tips på bra 27" skärmar och bra gaming tangentbord!

Permalänk

Vill ha tips på bra 27" skärmar och bra gaming tangentbord!

Som rubriken säger vill jag ha länk tips till bra 27" skärmar för min gameing laptop.
Även ett bra tangentbord!
Jag har hört att man inte borde välja 1920x1080 på en 27" skärm stämmer de? Hur illa är de att välja det?
Jag vill självklart komma undan så billigt som möjligt men jag vill samtidigt inte ha något skit utan de ska vara bra kvalitet.
Jag behöver antingen display port eller hdmi på skärmen då min dator inte har dvi eller vga.

Det är helt okej att länka 29" och 32" skärmar också men jag vill inte ha något mindre än 27".
Skulle väl säga att jag känner för att Max betala 3000 för en skärm men de får gärna vara billigare än så.

Och är de så att jag med den budget borde nöja mig med 24"? Berätta i så fall gärna varför!
Och hur mycket skillnad de kommer innebära!

Vad de gäller ta tangentbord vill jag gärna ha att mekaniskt! Men kan även tänka mig andra men de ska ju helst vara anpassat efter gameing. Föredrar razer och steel series.

Mvh
Jocke

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s16145899... Skärm
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=380#rparams=l=s16145914... Tangentbord

Här har du några alternativ, typ asus, benq gör väl bra skärmar, finns även andra alternativ. Sen har du tangentbord, det är helt upp till dig vad du ska ha. Func har ju ett mycket intressant tangentbord som du skulle kunna kolla på "func kb 460" heter det. Både Corsair, razer och steelseries gör väl bra tangentbord. Sen är det upp till dig vilka brytare du ska ha osv.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Skrivet av Trizones:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s16145899... Skärm
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=380#rparams=l=s16145914... Tangentbord

Här har du några alternativ, typ asus, benq gör väl bra skärmar, finns även andra alternativ. Sen har du tangentbord, det är helt upp till dig vad du ska ha. Func har ju ett mycket intressant tangentbord som du skulle kunna kolla på "func kb 460" heter det. Både Corsair, razer och steelseries gör väl bra tangentbord. Sen är det upp till dig vilka brytare du ska ha osv.

Tack, men anledningen till att jag gjorde denna tråd var väl framförallt för att slippa detta!
För jag vet inte hur stor skillnaderna är, vad som verkligen är en prisvärd skärm! Utan gjorde tråden för att kanske få 1-3 alternativ och få en lätte förklaring till varför dem är bra och vad som skiljer dem. Eftersom jag inte är extremt kunnig när de kommer till dator skärmar och vad jag ska leta efter.

Samma sak egentligen när de kommer till tangenbord, vad borde jag välja och varför?
Har även sett en skärm på CDON som endast är 23" men den är väldigt hög rabatt på så jag passar på att länka den här och fråga om de är värt att slå till? Varför är den så mycket dyrare i ordinarie pris till skillnad från vissa 27" skärmar?
Kommer jag märka stort skillnad på 23/24" skärm emot 17,3" som jag har på laptopen idag?

Här är skärmen
http://cdon.se/hemelektronik/23inch-fujitsu-p23t-6-thor-editi...

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra är att helt enkelt åka och testa skärmstorlekar och olika tangentbord, eftersom det är så personligt. Skärmen du länkade har jag själv och den är jag mycket nöjd med. Alla skärmar kostar olika, de har olika paneler, olika stativ, bildfördröjning, olika tekniker helt enkelt. Det är helt beroende på vad du vill göra med skärmen, är det bara för att spela så skulle jag kolla på 120/144 hz skärmar som är mycket snabbare, förutsatt att din dator orkar med högre fps. Om du vill ha en skärm för vardagligt bruk och lite spel, så skulle jag kolla på ips skärmar som har mycket bättre färger, betraktningsvinklar osv än vad tn paneler har. 120/144 hz skärmar har tn paneler alltså sämre färger och sämre betraktningsvinklar.
Om du vill ha en bra 120/144 skärm ska du nog kolla mot Benq eller eventuellt Asus som också gör intressanta modeller, Benq:s XL2411t modell är mycket populär eller eventuellt XL2420t som också är populär. Asus har väl Asus VG248QE som en intressant modell i din prisklass. Men om jag var du och kollade på 120/144 hz skärm så skulle jag kolla mot Benq:s nya Z:serie som släpps snart. http://www.inet.se/produkt/2205181/benq-24-xl2411z-144hz

Själv skulle jag rekommendera IPS eftersom jag tycker att det är viktigt med en skärm som har bra färger, även fast en 120/144 hz är mycket intressant eftersom det gör att man kan se flera fps. Så mitt tips är att helt enkelt åka och kolla på skärmar, 27" tycker jag nog är lite för stort egentligen, jag tror att du klarar dig fint med en 24" skärm eller liknande.
Om du vill ha en bra IPS skärm så ska du kolla på t ex Asus, Dell eller eventullt Eizo. Dells ultrasharp serie har fått mycket beröm eller en skärm som jag själv tycker är intressant Asus MX279H. Den är lite större också om det var det du ville ha.

Tangentbord är också ytterst personligt, om du ska kolla mekaniska tangentbord så måste du testa eftersom alla inte tycker likadant. Har inte ett själv så därför kan jag inte rekommendera nått speciellt. Men Corsair, coolermaster, Qpad gör väl någorlunda bra tangentbord, om du vill kolla på lite högre kvalité så ska du kolla mot typ Ducky som gör lite dyrare tangentbord men med bättre kvalite. Cherry MX red är ju det som vanligtvis rekommenderas till "gamers", men det betyder inte att det passar alla.

Helt enkelt borde du testa lite olika modeller i butiker. Jag tror att jag fått med allt nu om det var någonting mer så är det bara att fråga.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT