Glocalnet - strul vid flytt

Permalänk
Medlem

Glocalnet - strul vid flytt

Hej,
den 3 januari flyttade jag till en ny lägenhet i samma förening. En flytt på 150 m. Den 28 december skickade jag in till min bredbandsleverantör att jag skulle flytta och begärde då flytt av bredbandet (ADSL). Väntade till den 18 januari innan jag lackade ur och ringde glocalnet för att undra vad som hände med min flytt. Svaret var att de inte hade fått in någon beställning alls... men att nu skulle de skynda på. Nu ringde jag igen och undrade vad som hände och svaret blev att de hade satt datumet för flytten till den 19 februari dvs en månad för sent. Jag har jobbat hela livet med olika servicedeskar och utbildat en hel del personer i kundvård men fy fan vad jag tappade all sans. Killen som fick tog mitt samtal fick ta emot en hel del ovett (väl förtjänat av företaget som han representerar). Nu erbjuder de mig ett mobilt modem till låns och sedan så snackade vi en del om kompensation.
I alla fall - vad fan ska jag kräva som ersättning?

Ja, jag vet att jag har förtjänat situationen eftersom jag dels har valt glocalnet som leverantör och dels eftersom jag inte ringt varje dag för att kontrollera status. Så, vi kan väl bara skita i alla de kommentarerna?
/epkmack

Permalänk
Hedersmedlem

Till att börja med så verkar det ju som att Glocalnet tar 20-30 arbetsdagar på sig att genomföra en bredbandsflytt, vilket även kan hittas i deras FAQ.
http://kundservice.glocalnet.se/Kundservice/FAQ-Start-Page/28...

Du har alltså redan från början varit ute i rätt dålig tid eftersom det mellan 28 december och 3 januari endast var 3 arbetsdagar om man räknar nyårsafton som heldag.

Om man nu åsidosätter det och tittar på perioden som spelar roll, dvs 28 december till 18 januari, så är det nästan en månad du varit utan uppkoppling. Jag skulle nog begära en gratis månad om det nu är så att de är öppna för ytterligare kompensation. De har ju i mina ögon ändå skött det hela rätt bra då de låter dig få låna ett modem under tiden. Att det tar en månad för dem från att du ringer upp dem (18 jan - 19 feb) ser jag inget konstigt med då det faller inom ramarna som ges i länken ovan.

Permalänk
Medlem

Tror knappast du kan räkna med någon större ersättning. Du kunde ju också ha anmält din flytt tidigare (innan jul, mellandagar osv drog igång) för att vara på den säkra sidan. Sådant fungerar ALDRIG smärtfritt så en bör alltid vara ute i god tid. Men har du tur och de är väldigt generösa kanske du kan få 2 månader fritt bredband när det väl kommer igång. De har ju också erbjudit dig en tillfälligt fungerande lösning tills det kommer igång.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro