Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Motiv till bankkort

Hej!

Letar efter ett roligt alternativt ett riktigt häftigt motiv att ha på mitt bankkort. Jag försökte få en meme som motiv till mitt kort, men det blev inte godkänt pga att det var upphovsrättsskyddat. Jag letar nu efter något annat roligt motiv, men jag hittar inte särskilt roliga motiv som inte är upphovsrättsskyddade. Jag tänkte att det kanske finns några vänliga själar på Sweclockers som kan ge mig tips om motiv eller kanske till och med låta mig använda ett eget foto som du själv fotat.

Någon som har gjort detta tidigare som kan dela med sig av vad de hade på kortet eller bara folk som kan ge mig tips eller foton?

(Jag letade men hittade inga liknande trådar. Jag vet inte heller om jag placerade tråden i rätt kategori, mod får gärna flytta den.)

Här är reglerna för vad man inte får ha på kortet:

Bilden får inte kränka annans upphovsrätt, rätt till varumärke eller annan liknande rättighet och ska följa god sed. Detta innebär att bl a följande regler måste följas för att en bild ska kunna godkännas.
Bilden får inte innehålla företagsnamn, föreningsnamn eller kännetecken för företag eller föreningar, eller varumärken, logotyper eller mönsterskyddade produkter.
Bilden får inte innehålla reklam eller syfta på någon med bankens tjänster kokurrerande produkt.
Bilden får inte föreställa offentliga personer, som t ex politiker, musiker eller idrottsmän.
Bilden får inte föreställa någon indetifierbar person utan dennes medgivande.
Bilden får inte innehålla motiv eller värderingar av samhällsfientligt, olagligt, rasistiskt, politiskt eller religiöst slag.
Bilden får inte visa personer involverade i olagliga eller rasistiska aktiviteter.
Bilden får inte innehålla svenska eller utländska texter, siffror och symboler, ej heller personliga data eller webbadresser.
Bilden får inte innehålla inslag av vapen och militära fordon eller av alkohol, tobak eller andra droger.
Bilden får inte ha provokativa, sexuella eller stötande inslag.
Bilden får inte innehålla nakna eller halvnakna vuxna eller barn.
Bilden får inte kunna uppfattas som våldsam eller obscen.
Bilden får inte skapa säkerhetsmässiga eller andra problem vid användning av kortet, till exempel får inte sedlar och mynt visas.
Bilden får inte utformas så att kortet uppfattas som vitt eller guld- eller silverfägat.

Tack på förhand!

Chassi: NZXT Phantom Special Edition | PSU: Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W | MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | CPU: Intel i5 2500k 3,3 GHz | GPU: ZOTAC GeForce GTX 570 SLI | RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Med alla de däringa restriktionerna lär det inte bli något motiv över. Möjligen att gud fader själv duger, om nu nån sett hen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Mitt motiv gick igenom även fast det går emot några regler. De verkar inte ha den bästa kollen.

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2013

var kan man få detta? funkar det med visa kort? info?

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2011

Rita något roligt i paint.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Se vad jag hittade:
http://www.sweclockers.com/forum/103-foto/1175433-designa-mit...
Så uppenbarligen går det att genomföra, bara att ta fram den virtuella penseln och måla lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av spikey13:

var kan man få detta? funkar det med visa kort? info?

Swedbank? i såfall kolla denna länk förmodar att det är samma som TS menade. http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Tror dom skrivit alla regler ur en juridisk synpunkt men det lyssnar knappt på dem, har haft både band logotyper och högst copyright skyddade bilder på mina kort förut. Det är bara till att prova om bilden blir godkänd, de kommer ju antagligen slå ner på rasicm symboler och erotik så klart så håll det safe for work så kommer det nog gå bra.

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Helt klart bästa idén någonsin!:
http://i.imgur.com/4tdtlgu.png