Alliance PvE realm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Mar 2011

Alliance PvE realm.

Hej.
Jag söker en bra aktiv realm på alliance sidan, helst PvE, mest är jag ute efter att
köra BG:s och rated vid 90.
men gillar ändå att sköta sidoquestandet i lugn och ro.
kört upp en Alliance till 33 på Draenor men jösses den verkar heldöd
så en sjysst realm med hyffsad pop på alliance sidan så man slipper stirra
i ett tomt AH m.m givetvis gör det inget om det är mycket svenskar
på den heller

tacksam för hjälp,
mvh // henke

[Fractal Design R6][Intel Core i7 8086K 5,1 GHz 12MB - Limited Edition]//[MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO]//[samsung 970 evo 1tb]
[ASUS PRIME Z370-A]//[32gb DDR4 3200mhz g.skill cl14 trident z]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1200W]//[Be Quiet Dark Rock Pro 4]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2005

Lättast att titta på följande länk:

http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php?sort=Total

Även följande länk kan vara av intresse, se datacenter Stockholm för lägsta ping, senast jag kollade så fanns den hos Telia och om man använder annan internet leverantör kan ihopkopplingen vara långt bort (Tyskland) men detta kan ha ändrats, bäst är väl att prova om man bryr sej:

http://www.wowwiki.com/EU_realm_list_by_datacenter

Rekommenderar att du väljer en server som har relativt stor och jämn population på båda fraktionerna typ Magtheridon för mest utbyte men just den servern vet jag inget om ifall den är bra eller dålig.

CPU: Intel i7-7700K Cooler: Zalman CNPS 9900 Max MB: Asus Maximus VIII Gene GPU: Asus Strix 1070 Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB Mem: Corsair Platinum 2133MHz CL10 16GB PSU: Corsair AX760 OS: Win10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av oceanic:

Lättast att titta på följande länk:

http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php?sort=Total

Även följande länk kan vara av intresse, se datacenter Stockholm för lägsta ping, senast jag kollade så fanns den hos Telia och om man använder annan internet leverantör kan ihopkopplingen vara långt bort (Tyskland) men detta kan ha ändrats, bäst är väl att prova om man bryr sej:

http://www.wowwiki.com/EU_realm_list_by_datacenter

Rekommenderar att du väljer en server som har relativt stor och jämn population på båda fraktionerna typ Magtheridon för mest utbyte men just den servern vet jag inget om ifall den är bra eller dålig.

När uppdaterades den warcraftrealmlistan? Samt är det konton eller karaktärer den räknar?

TS: Varför just alliance?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Appel99:

När uppdaterades den warcraftrealmlistan? Samt är det konton eller karaktärer den räknar?

Det står överst på sidan, när det gäller servrar med låg population så är listan något otillförlitlig men tråden handlade inte om dom.

Edit:
Kan även kika på följande länk med sortering population, observera att dom räknar på annat sätt, se notering på sidan:
http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu

CPU: Intel i7-7700K Cooler: Zalman CNPS 9900 Max MB: Asus Maximus VIII Gene GPU: Asus Strix 1070 Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB Mem: Corsair Platinum 2133MHz CL10 16GB PSU: Corsair AX760 OS: Win10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Appel99:

Spelat Horde sen 2005, aldrig provat alliance så tänkte att de va dags nu

[Fractal Design R6][Intel Core i7 8086K 5,1 GHz 12MB - Limited Edition]//[MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO]//[samsung 970 evo 1tb]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1200W]//[Be Quiet Dark Rock Pro 4]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Silvermoon har enorm Alliance pop. Men då är det också 1000-1500 i kö efter 17.

Chassi: Fractal Design Mini C, Kylning: Noctua NH-D15S, PSU: EVGA SN G2 750W,
CPU: Intel 8700K @ 4.8Ghz, GPU: Palit GTX 1080 Jetstream @ 2050/5600,
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz, MOBO: ASRock z370m Pro4,
SSD:
Samsung 840 PRO 256GB, SDD2: Samsung EVO 850 250GB,
Övrigt: Ducky Shine3 TKL, Roccat Kone Pure, 1x Asus PG279Q, 1x DELL U2515H, ModMic, Audio-Technica ATH-M50x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Jag och en drös polare kör på Aggramar. Spelar inte värst mycket numera så vet inte riktigt hur servern ligger till. Har varit ganska välbalanserad och skapligt bra populated, och AH har varit helt ok.
Har själv lirat både Horde och Alliance, är H just nu, men föredrar A. Polarna är dock ihärdiga och ska absolut köra H.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2001

Spela på Frostmane.
Aktiv realm, mycket svenskar samt inte nog stor så det blir 500 i kö om man loggar in klockan 19:30.

Silvermoon / Outland /Sylvanas så tittar du på 35-40 min i kö på ons-tor vid 19:00ish

Annars så har du juh Ravencrest kanske.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Macatonia:

Spela på Frostmane.
Aktiv realm, mycket svenskar samt inte nog stor så det blir 500 i kö om man loggar in klockan 19:30.

Silvermoon / Outland /Sylvanas så tittar du på 35-40 min i kö på ons-tor vid 19:00ish

Annars så har du juh Ravencrest kanske.

Frostmane, Outland och Sylvanas är PvP servers, och TS ville helst ha PvE server.
Silvermoon kunde ha varit ett alternativ, och lär ju finnas någon att spela med eftersom det är ca 50k personer/characters på servern.
TS tänkte även köra Alliance, och på Silvermoon är det närmare 98% A, så det lär ju funka.

Som sagt så är Frostmane en PvP server, men är inte det ett stort problem så kan det va ett bra alternativ. Närmare 7k spelare, och drygt 90% Alliance

Ska inte säga helt säkert att denna statistik stämmer dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Mar 2011

får se till o kolla upp frostmane efter jobbet idag då, och eventuellt dra en migg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Som länkat tidigare så kan du kolla in http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php
Hyfsat lätt att se där hur hög pop det är, och fördelningen på servern.

Såg att Magtheridon är delad 50/50 och har rätt hög pop, och är PvE server.
Hemmaservern Aggramar är också delad 50/50, men inte långt över 10k i pop istället

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Haschmanter:

Som länkat tidigare så kan du kolla in http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php
Hyfsat lätt att se där hur hög pop det är, och fördelningen på servern.

Såg att Magtheridon är delad 50/50 och har rätt hög pop, och är PvE server.
Hemmaservern Aggramar är också delad 50/50, men inte långt över 10k i pop istället

kan inte kolla dom sidorna från jobbet, så får kolla det när jag kommer hem. är det måttat
i aktiva konton?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av henxon:

kan inte kolla dom sidorna från jobbet, så får kolla det när jag kommer hem. är det måttat
i aktiva konton?

Just det som är problemet, som någon frågade om förut. Vet inte om det är antalet konton, eller characters. Sen vet man ju heller inte om det är antalet aktiva, eller en total.

Bör ju vara räknat i characters, då ett konto kan vara aktivt på flera servers samtidigt.
Problemet med om det är endast aktiva eller alla konton kvarstår.

Edit: För att förtydliga. På sidan står det endast "Overall" i spalten. Då troligtvis overall population på servern. Aktiva eller icke är mer än man vet. Skulle gissa på en total, därmed alltså även inaktiva.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

de där sidorna är basserade på, särskillt warcraft realms att man har ett addon installerat som raporerar av info till dem, så de är rätt missvisande egentligen, titta på bland annat aszune, som ska enligt den där ha 89 aktiva horde spelare, då har jag typ 5% av horde karaktärerna på den servern, känns lite konstigt, utan det är bara att alliance har fler spelare med rätt addon som kan raportera av aktiviteten.

Kan gissa att realms med mer jämn fördelning av fraktionerna är mer rätt än de som är väldigt off.

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av tethir:

de där sidorna är basserade på, särskillt warcraft realms att man har ett addon installerat som raporerar av info till dem, så de är rätt missvisande egentligen, titta på bland annat aszune, som ska enligt den där ha 89 aktiva horde spelare, då har jag typ 5% av horde karaktärerna på den servern, känns lite konstigt, utan det är bara att alliance har fler spelare med rätt addon som kan raportera av aktiviteten.

Kan gissa att realms med mer jämn fördelning av fraktionerna är mer rätt än de som är väldigt off.

Det låter logiskt att det är så. Kan ju ändå vara en fingervisning, även om det inte är korrekta siffror.
Det finns ju vissa servers där det är väldigt stor del A/H. Speciellt där det är guilds som kör stenhårt för att vara först i end game, eller högt i RBG-laddern osv, då dessa har en tendens att samlas på en och samma server.

Som du skriver så håller jag med om att det är föga troligt att det är så stor skillnad i fördelningen på flera servers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009

Wildhammer är ganska aktiv nu, särskilt efter merge med Thunderhorn. Nu lirar jag extremt lite PvP, men det finns alltid folk till LFR, och Timeless är alltid befolkat. De allra flesta är trevliga, har sällan problem med omogna idioter numer.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Mar 2011

blidde alliance på wildhammer, servern ligger i sthlm så fick en ms på mellan 20-30 vilket känns bra.
lagom aktiv med mycket grejor på AH men ändå ingen kö-tid under prime.
korta ques på dungar dock lite långa ques på random BG:s tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av henxon:

blidde alliance på wildhammer, servern ligger i sthlm så fick en ms på mellan 20-30 vilket känns bra.
lagom aktiv med mycket grejor på AH men ändå ingen kö-tid under prime.
korta ques på dungar dock lite långa ques på random BG:s tyvärr.

Satt faktiskt också och kollade efter ny server för alliance. Efter att ha spelat på Twisting Nether ända sen Burning Crusade känner jag att jag skulle vilja hitta något nytt ställe. Wildhammer verkar vettigt isf Bra tråd!

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvkarleö
Registrerad
Jan 2003

Lyfter en gammal tråd. Wildhammer är den fortfarande bra nu efter wod? eller är det kö för att logga in även där?

* MSI P67A-GD55 * Intel i7 2600K 4,6 @ 1,386v * Noctua NH-U12P SE2 *
* ADATA 2x8GB @ 1600 * Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB *
* Samsung SSD 256 GB Pro* Corsair AX 850W 80+ GOLD *
* Corsair Graphite 600T * Win7 Home 64-bit * Yamakasi 2703 led ips *
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers