Synpunkter på layout för slimat chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Synpunkter på layout för slimat chassi

Så jag håller på att planera en chassimod för en dator jag ska ha i vardagsrummet som ren spel/nöjes maskin

Hittade denna på myrorna (ta det lugnt, den var helt död vid köp så jag har inte begått något helgerån mot hifi gudarna). Tänkte den skulle passa perfa i mitt 50-tals vardagsrum. Ska kopplas in lampor osv så den lyser som orginalet när den är igång. Tänkte även använda den befintliga strömknappen för att starta datorn. Tänkte även koppla in de 2 analoga volym och tuner nålarna till att mäta HDD aktivitet samt temp i datorn.

höjden på den är 15 cm. Fötterna är 1.1 cm så det är luftspalten under chassit. Höjden inne i lådan är 12 cm i höjd. Efter som det enda sättet att komma in i den är genom att lyfta av hela trä delen i ett stycke så är det inget alternativ att fästa fläktar på sidorna eller i taket.
Layouten jag tänkte mig är följande

GPU:n kommer använda sig av ett riserkort samt en NZXT Kraken G10 så jag kan vatten kyla den.

Tänkte dock att jag behöver någon form av driven cirkulation i lådan så en 92mm fläkt vid fronten som tar luft från undersidan och en lite 40mm fläkt under GPU:n på baksidan för att blåsa ut den.

Några synpunkter på denna lösningen?

Är någon vecka till innan jag kommer sätta igång och bygga då en ny bil måste införskaffas innan dess