Diskussion gällande Dell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012

Diskussion gällande Dell

Hejsan.

First off all, det är möjligt att denna tråden passar bättre i Konsumenträtt, kan en mod då göra mig en tjänst och flytta den, tack

Jag har haft ett problem med Dell idag, jag hade nämligen bestämt mig för att köpa en av deras Inspiron 14-modeller idag, då de hade en 1500 kr rabatt som skulle vara till midnatt, och som då drar ned datorn till 5000 kr, inklusive min studentrabatt på 15%. Detta kollade jag senast vid halv tre idag. När jag nu går in på hemsidan för att beställa, så ser jag att rabatten har minskat dramatiskt, från 1500 till 500 kr. Detta trots att det tidigare stod ett annat pris samt att denna rabatt inte skulle ta slut förrän vid midnatt.

Jag har alltså försökt kontakta dell, men deras livechatt har stängt, det gjorde den vid 1700. Jag ringer deras försäljningsupport över telefon, som ska vara öppen till 2000, men hänvisas då till hemsidan. Letar febrilt efter en emailadress för att kontakta Dell, men blir då bara hänvisade till Chatten, som ju är stängd.

Så, frågan är, vad kan jag göra? Finns det något sätt som jag kan kontakta Dell och återerövra rabatten, eller blir det till att snällt vänta till något liknande återuppkommer? Har jag några rättigheter, eller borde jag leta åt annat håll? Tack.

PS, jag har inte 6000 kr att köpa en dator för just nu, så om någon tänker "tusen kronor, phwaaf, de borde han väl ha råd med" så är fallet inte så

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004

dom har all rätt att dra in ett erbjudande så länge dom upp fyller det till dom som har använde det till de tog bort det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av eXim:

dom har all rätt att dra in ett erbjudande så länge dom upp fyller det till dom som har använde det till de tog bort det.

Hmm, det kan jag väl iofs tycka är rimligt, men håller du inte med om att det är lite dpligt av de att reducera en rabatt innan tiden har "gått ut". Sen tycker jag personligen att en kontakt-email är rimligt också, men men.

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010

Dell finns representerade i forumet, och om de inte tycker det hela känns alltför besvärligt att förklara, så kanske du får svar här...
Annars kan du ju kolla runt lite härinne så stöter du säkert på nån tråd där de är inblandade och "därifrån" kontakta dom.

Lycka till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012

Hittade, men när jag klickar mig vidare får jag error 404 :/

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

De kanske hade "skrivit fel" ?

Sen är det så att datorer blir billigare hela tiden, har du inte superpanik så kommer du få en motsvarande maskin för 5000 utan rabatt.

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Karaff:

De kanske hade "skrivit fel" ?

Sen är det så att datorer blir billigare hela tiden, har du inte superpanik så kommer du få en motsvarande maskin för 5000 utan rabatt.

Njae, någon direkt panik är det väl inte, datorn ska ju användas som skoldator, då den jag har nu har en skada på skärmen, ett produktionsfel tror jag. Lite synd är det dock, då detta var bland de mest prisvärda datorer jag hittat. Tack i alla fall

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

*Tråd flyttad till Konsumenträtt*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderut
Registrerad
Nov 2003

Som andra i tråden nämner så borde du kontakta Dell igen, antingen över telefon eller här på forumet. Dell har en mycket kompetent och trevlig support, lite stränga ibland (speciellt om monitorer) men alltid trevliga. Jag har en fråga till trådskaparen: 15% rabatten du nämner, som jag också har tillgång till, gäller bara Dell's Alienware-produkter. Både från Mecenat och från Studentkortet är det samma erbjudande, för mig i alla fall. Var ifrån får du din rabattkod som gäller på andra produkter ur deras sortiment?

>citera för svar >marknadsreferenser

Trädvy Permalänk
Dell
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av BrutalOddball:

Hejsan.

First off all, det är möjligt att denna tråden passar bättre i Konsumenträtt, kan en mod då göra mig en tjänst och flytta den, tack

Jag har haft ett problem med Dell idag, jag hade nämligen bestämt mig för att köpa en av deras Inspiron 14-modeller idag, då de hade en 1500 kr rabatt som skulle vara till midnatt, och som då drar ned datorn till 5000 kr, inklusive min studentrabatt på 15%. Detta kollade jag senast vid halv tre idag. När jag nu går in på hemsidan för att beställa, så ser jag att rabatten har minskat dramatiskt, från 1500 till 500 kr. Detta trots att det tidigare stod ett annat pris samt att denna rabatt inte skulle ta slut förrän vid midnatt.

Jag har alltså försökt kontakta dell, men deras livechatt har stängt, det gjorde den vid 1700. Jag ringer deras försäljningsupport över telefon, som ska vara öppen till 2000, men hänvisas då till hemsidan. Letar febrilt efter en emailadress för att kontakta Dell, men blir då bara hänvisade till Chatten, som ju är stängd.

Så, frågan är, vad kan jag göra? Finns det något sätt som jag kan kontakta Dell och återerövra rabatten, eller blir det till att snällt vänta till något liknande återuppkommer? Har jag några rättigheter, eller borde jag leta åt annat håll? Tack.

PS, jag har inte 6000 kr att köpa en dator för just nu, så om någon tänker "tusen kronor, phwaaf, de borde han väl ha råd med" så är fallet inte så

Hej BrutalOddball

Jeg er ked af at høre, at du ikke nåede at få glæde af det ønskede tilbud, og kan godt forstå din frustration.

I vores salgsbetingelser fremgår det tydeligt at priser & tilbud uden forudgående information kan ændres: "All information rörande pris, specifikation, tillgänglighet, frakt, månadsbetalning och konfiguration kan ändras utan föregående meddelande. Den slutliga konfigurationen kan komma att skilja sig från bilden ovanför. Erbjudandet gäller endast nyinköp från Dell av hemanvändare i Sverige. Erbjudanden på hemsidan är inte bindande. Beställning är endast bindande efter godkännande av Dell. Dell är inte ansvarigt för typografiska eller andra fel eller förbiseenden rörande pris, bilder eller i information. Konsumenter har 14 dagars returrätt från och med leveransdatum. Den standardservice som erbjuds begränsar inte konsumenters rättigheter enligt gällande konsumentlagstiftning. Dells allmänna villkor vid försäljning och service är tillämpliga. Specialerbjudanden gäller för upp till 5 system per kund"

Vi bestræber os naturligvis altid på at have vores tilbud kørende frem til den originale fastsatte "slut-dato", men der kan være flere årsager til at vi i få tilfælde ser os nødsaget til at ændre på tilbuddet før tid. Det kan f.eks. skyldes at en specifik konf. er udsolgt/udgået, at tilbuddet er begrænset til et bestemt antal ordrer, fejl etc.

Jeg vil dog råde dig til at holde et godt øje med siden, da der hele tiden dukker nye spændende tilbud op, som måske kan have din interesse. Såfremt du har nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig her på forummet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av arganis:

Som andra i tråden nämner så borde du kontakta Dell igen, antingen över telefon eller här på forumet. Dell har en mycket kompetent och trevlig support, lite stränga ibland (speciellt om monitorer) men alltid trevliga. Jag har en fråga till trådskaparen: 15% rabatten du nämner, som jag också har tillgång till, gäller bara Dell's Alienware-produkter. Både från Mecenat och från Studentkortet är det samma erbjudande, för mig i alla fall. Var ifrån får du din rabattkod som gäller på andra produkter ur deras sortiment?

Den kommer från Mecenat, och även om det står att den bara gällen Alienware så har den fungerat på alla datorer jag kollat på hos just Dell. Kan ju vara något fel, och jag har inte försökt att beställa, men hemsidan har inte klagat i alla fall.

Skrivet av DellCare:

Hej BrutalOddball

Jeg er ked af at høre, at du ikke nåede at få glæde af det ønskede tilbud, og kan godt forstå din frustration.

I vores salgsbetingelser fremgår det tydeligt at priser & tilbud uden forudgående information kan ændres: "All information rörande pris, specifikation, tillgänglighet, frakt, månadsbetalning och konfiguration kan ändras utan föregående meddelande. Den slutliga konfigurationen kan komma att skilja sig från bilden ovanför. Erbjudandet gäller endast nyinköp från Dell av hemanvändare i Sverige. Erbjudanden på hemsidan är inte bindande. Beställning är endast bindande efter godkännande av Dell. Dell är inte ansvarigt för typografiska eller andra fel eller förbiseenden rörande pris, bilder eller i information. Konsumenter har 14 dagars returrätt från och med leveransdatum. Den standardservice som erbjuds begränsar inte konsumenters rättigheter enligt gällande konsumentlagstiftning. Dells allmänna villkor vid försäljning och service är tillämpliga. Specialerbjudanden gäller för upp till 5 system per kund"

Vi bestræber os naturligvis altid på at have vores tilbud kørende frem til den originale fastsatte "slut-dato", men der kan være flere årsager til at vi i få tilfælde ser os nødsaget til at ændre på tilbuddet før tid. Det kan f.eks. skyldes at en specifik konf. er udsolgt/udgået, at tilbuddet er begrænset til et bestemt antal ordrer, fejl etc.

Jeg vil dog råde dig til at holde et godt øje med siden, da der hele tiden dukker nye spændende tilbud op, som måske kan have din interesse. Såfremt du har nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig her på forummet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Tack för ditt svar, känns rätt så bra att Dell har direktkontakt via SweC. Jo, det är ju Inspiron 14 7000 som jag är som mest intresserad av. Antar att jag bara blev lite för besviken på att missa erbjudandet etc. Tack

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black