Råkat spilla hett kaffe på smartphone gäller försäkringen???

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013

Råkat spilla hett kaffe på smartphone gäller försäkringen???

Jag har en smartphone som jag råkade spilla varmt kaffe på och det var inte lite... nu kommer frågan kan jag byta in den och få en ny??? jag har någon siba drulleförsäkring men täcker den sådant här och om den gör det är det självrisk då??? behöver snabbt hjälp

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

http://www.siba.se/Archive/SE/siba/documents/pdf/siba_mobilfo...'

Första träffen på google när jag googlade "siba drulleförsäkring".

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2011

Klart drulle täcker det.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013

kostar det något??? att betala självrisk??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Slimdex:

kostar det något??? att betala självrisk??

Klickade du på länken? 190 kr.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Bakgrund:

http://www.siba.se/Archive/SE/siba/documents/pdf/siba_mobilfo...'

Första träffen på google när jag googlade "siba drulleförsäkring".

kommer inte in på sidan står bara och laddar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Citat:

Du har en låg självrisk på
190 kr.

Så står det i PDFen som man kommer in på via länken. Vad trodde du man hade drulleförsäkring till förresten?

Skrivet av Slimdex:

kommer inte in på sidan står bara och laddar

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

drulleförsäkring täcker i princip allt som är möjligt här i världen, så det kan du vara säker på att den täcker.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av morxy49:

drulleförsäkring täcker i princip allt som är möjligt här i världen, så det kan du vara säker på att den täcker.

This. Dock mot en liten självrisk, trots att man betalt hundratals kronor redan.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013

Förresten så sa försäljaren att jag kunde göra sönder mobil med flit och få en likadan. Det kan väl ändå inte stämma? Så sa dem när jag köpte en mobil med försäkring på elgiganten också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Slimdex:

Förresten så sa försäljaren att jag kunde göra sönder mobil med flit och få en likadan. Det kan väl ändå inte stämma? Så sa dem när jag köpte en mobil med försäkring på elgiganten också.

Självklart stämmer inte det, om du går tillbaka med mobilen och säger att du slog sönder den med vilje så kommer inte försäkringen gälla.
Drulle gäller i regel bara för oförutsedda och plötsliga händelser, inte att man med avsikt gör sönder en sak.
Däremot om du säger att du råkade tappa mobilen bakom en backande bil och den blev överkörd, ja då ska försäkringen gälla.

...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Allt som inte är grovt vårdslöst eller uppsåtligt eller uttryckligen undantaget täcks.

Att mäta datorns temperatur vid idle är ungefär lika värdefullt som att mäta frysens temperatur vid avfrostning.

Sitter just nu med en snoröverklockad i5 och ett nytt 1080.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Slimdex:

Skrivet av Hal0:

Självklart stämmer inte det, om du går tillbaka med mobilen och säger att du slog sönder den med vilje så kommer inte försäkringen gälla.
Drulle gäller i regel bara för oförutsedda och plötsliga händelser, inte att man med avsikt gör sönder en sak.
Däremot om du säger att du råkade tappa mobilen bakom en backande bil och den blev överkörd, ja då ska försäkringen gälla.

Det halvstämmer. Jag har också varit med om säljare som sagt så.
Men du får ju göra sönder den på ett "smart" sätt och säga att det var en olycka.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2009

Försäkringen du har från Siba bör täcka skadan. Avtalad självrisk avgår dock.

Framkallade försäkringsfall upptäcks ofta ganska fort och är inte att rekommendera! Jävligt oseriöst av en säljare att tipsa om det...tänk om någon gör det och åker dit för bedrägeri

Skickades från m.sweclockers.com

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Slimdex:

Säljarna säger oftast det då de får provision på försäkringen de lurar på kunden och sedan inte behöver ha något att göra med försäkringsärendet när och om det inträffar.

Skickades från m.sweclockers.com