Hur synka week calender mellan iphone- och ipad-versionen?

Permalänk
Medlem

Hur synka week calender mellan iphone- och ipad-versionen?

Någon här som råkar ha week calendar till iphone och iPad? Skulle vilja ha lite konkret hjälp med hur man få dem att synka. Vill ju ha samma info i båda automatiskt. Borde vara enkelt, tänker jag, men jag får inte till det.

Permalänk
Medlem

Ingen lösning på ditt problem, men jag har samma symptom.

Har Week Cal i iPhone5 & Week Cal HD i iPad:en, bägge med iOS 7.1.

På något sätt sker ändå en slags synkning eftersom uppgifter jag skriver in i iPhonen kan dyka upp i Paddan, men nu senast hade den uppgiften (skrivet i telefonen) helt försvunnit i telefonen och bara synts i paddan.

Jag har tripplecheckat vilka kalendrar som är synliga/valda, och de är samma på bägge enheterna.

Det är alltså Googles CalDAV jag önskar synka, detta pga att jag kör både privata kalendern , samt 2 jobbkalendrar och 2 familjekalendrar, de sistnämnda är kopplade till fler personer.

Förslag på lösning eller annan approach på flersynkad kalender mellan fler personer tages tacksamt emot.

Permalänk
Medlem

Jag använder mig i dagsläget av Google Calendar, och kör Week Cal HD på min iPad, och vanliga Google Cal på min Galaxy S3, och det synkar fint. Jag är ganska säker på att det synkade även när jag hade min iPhone förut.