Permalänk
Medlem

BitFenix Comrade

Hej!

Har ett Nanoxia Deep Silence 1 som chassie i nuläget, men jag är lite sugen på att modda lite, höll på med det mycket förut, men la av efter ett tag.

Nanoxiat är lite för dyrt för att jag ska ha magen att sätta dremeln i det, så jag tänkte köpa ett billigt chassie att experimentera lite med.
Gick ut på inet och såg ett nytt BitFenix chassie, comrade. Det verkar mycket intressant.

Varför?
*Framförallt priset
*Finns i vitt, mycket trevligt.
*Gillar att det är ganska kompakt.
*Gillar formen på det.
*Dammfilter till psu.
*Placeringen av i/o panelen.
+/- är väl tex att det inte finns plats för fläktar i toppen, men det är inget jag stör mig på alls, 3 chassiefläktar räcker gott för mig.

Det jag hade tänkt göra på chassiet är följande:

*Fötterna ska bytas ut mot lägre, har hemma. (Ska stå på mitt skrivbord så ventilation är inget problem)
*Insidan ska lackas svart eller röd. Är lite osäker, men det lutar mot svart. Blir enklare att får till en bra kabeldragning.
*Pci brackets och hdd vaggor ska färgas röda.

Sen får vi se vad som händer, men ev fönster, tvivlar dock på det, kanske även led slingor, men det är ännu mer tveksamt.

Vad tror ni? Kan det bli bra? Har ni några andra ideér?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Bitfenix

Vad roligt att du blev intresserad av vårat Comrade. Dela ditt bygge här på Sweclockers sen!

Angående fönster så kommer sidopaneler med fönster till Comrade ut i handeln i mars så då kan du ju skaffa dig en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Vad roligt att du blev intresserad av vårat Comrade. Dela ditt bygge här på Sweclockers sen!

Angående fönster så kommer sidopaneler med fönster till Comrade ut i handeln i mars så då kan du ju skaffa dig en sådan.

Tack för svar, väldigt häftigt med svar från BitFenix själva Gör en motiverad

Att sidopaneler med fönster kommer ut snart gör mig bara ännu mer sugen på chassiet
Var nära på att beställa ett Shinobi, för de finns ju med fönster, men nu kan jag köra på Comrade som planerat.

Tänkte även beställa Alchemy Led Strips, har en fråga om dem som ni säker kan besvara;

Kan man få tag i röda? Bygget ska gå i röd-svart-vitt tema, men jag hittar bara blåa på MaxFps.se. Skulle uppskatta enormt om ni kunde berätta detta

Tråden är skriven av Vlovov, men nu skriver jag från Ainok, vilket är mitt primära konto, skrev tråden från min laptop och insåg inte att jag var inloggad på mitt andra konto

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Ainok:

Tack för svar, väldigt häftigt med svar från BitFenix själva Gör en motiverad

Att sidopaneler med fönster kommer ut snart gör mig bara ännu mer sugen på chassiet
Var nära på att beställa ett Shinobi, för de finns ju med fönster, men nu kan jag köra på Comrade som planerat.

Tänkte även beställa Alchemy Led Strips, har en fråga om dem som ni säker kan besvara;

Kan man få tag i röda? Bygget ska gå i röd-svart-vitt tema, men jag hittar bara blåa på MaxFps.se. Skulle uppskatta enormt om ni kunde berätta detta

Tråden är skriven av Vlovov, men nu skriver jag från Ainok, vilket är mitt primära konto, skrev tråden från min laptop och insåg inte att jag var inloggad på mitt andra konto

Roligt att höra.

Du har PM angående led-listerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Angående fönster så kommer sidopaneler med fönster till Comrade ut i handeln i mars så då kan du ju skaffa dig en sådan.

Ungefär när i Mars kommer det ut? Och vad kommer det kosta?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Ainok:

Ungefär när i Mars kommer det ut? Och vad kommer det kosta?

Slutet av mars början av april lutar de mot nu. Priset kommer landa på runt 10 euro fick jag höra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Slutet av mars början av april lutar de mot nu. Priset kommer landa på runt 10 euro fick jag höra.

Okej, tack för svar

Givet köp till projektet

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM