AMD R9 280x Flickering

Permalänk
Medlem

AMD R9 280x Flickering

Hej alla glada gubbar nu har jag fått ett problem med mitt grafikkort som jag hoppas ni kan lösa. Jag kör med R9 280x med 13.12 drivrutinerna och idag så började jag få grafikbug i CS GO så jag bestämde mig för att installera om drivrutinerna för att se om det skulle fixa det men då började min skärm flimra istället. Jag vet inte hur jag ska fixa det. Jag har provat att installera om drivrutinerna igen men verkar inte funka.

Här är en video på flimrandet https://www.youtube.com/watch?v=gmIfdcId02A

Permalänk
Medlem

Vilket märke är det på kortet?

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Märket är ASUS

Permalänk
Medlem

Asus verkar ha problem med detta. Finns ny bios på deras hemsida som ska avhjälpa problemet. Hjälpte dock inte på det kortet jag testade på.

Edit: Se till att du väljer rätt bios då det finns flera olika 280x. Enklast är att kolla beteckningen på kartongen

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Men jag provade o då stod det att jag inte behöver uppdatera bios. Men artefakter har jag ändå Trodde ASUS var ett säkert köp

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awelon:

Tack för tipset. Men jag provade o då stod det att jag inte behöver uppdatera bios. Men artefakter har jag ändå Trodde ASUS var ett säkert köp

Hej,

Jag hade ett 7970 DC2 tidigare ifrån ASUS och jag skickade tillbaka det pga samma problem som du har, fick ett nytt som fungerade som det skulle. Detta gäller så länge du inte försökt att överklocka kortet då kortet enbart förväntas fungera på den clock det kommer med ifrån fabrik. Ev överklockande är bonus.

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem

Testa sänk/höj frekvensen lite på både memory och core. Runt 20MHz eller så. Hjälper det?

Skrivet av qramian:

Hej,

Jag hade ett 7970 DC2 tidigare ifrån ASUS och jag skickade tillbaka det pga samma problem som du har, fick ett nytt som fungerade som det skulle. Detta gäller så länge du inte försökt att överklocka kortet då kortet enbart förväntas fungera på den clock det kommer med ifrån fabrik. Ev överklockande är bonus.

Finns ingen som kan se om du överklockat kortet eller ej. Men visst ska det fungera med frekvenserna från fabrik.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A