Behöver tips på bra färg att måla chassi med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jul 2006

Behöver tips på bra färg att måla chassi med.

Ska ta och fräscha upp mitt gammal chassi med ny färg både in och utvändigt, skulle behöva tips på nån lätthanterlig färg typ sprayfärg som funkar bra.

Då jag inte har tillgång till nån airbrush eller dyligt skulle nog sprayfärg funka bäst.
Ett plus är om färgen är slitstark då burken åker runt på lan ibland.

Tipsa även gärna om var jag kan få tag på färgen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Villan
Registrerad
Jul 2001

Svårt att få någon bra finish med en enkel sprayburk. Ska färg vara slitstark så bör den vara av någon 2-komponentstyp. Men du kan klarlacka så klarar sig färgen lite bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Strippa chassit och lämna in på pulverlack, Brukar inte kosta många kronor

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - Corsair RM750x - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus G75VX - MSI GE73VR
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Steelseries Siberia 800 Mus: Logitech G602 Tangentbord: Func KB-460

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Snål som jag är skulle jag köpa biltemas sprayfärg och köra 2-3lager Klarlack om den nu ska vara slitstark

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jul 2006

Jo jag inser att det kanske inte kommer bli helt hundra med spayburk men jag tänkte ge det ett försök iaf, är inte hela världen om det bli kasst då chassit är ett gammalt chieftec som egentligen gjort sitt

2K färg kanske är ett bra alternativ då, bör jag köra ett lager klarlack eller ska jag skippa det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2013

spray med 3D effekt kanske kan vara något?, ej testat själv!
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Sprayfarg/Sprayfarg-med-3D-effekt-365833/

sedan finns ju alltid Hammarlack på burk som blir som hammrad metall.