Behöver tips på bra färg att måla chassi med.

Permalänk
Medlem

Behöver tips på bra färg att måla chassi med.

Ska ta och fräscha upp mitt gammal chassi med ny färg både in och utvändigt, skulle behöva tips på nån lätthanterlig färg typ sprayfärg som funkar bra.

Då jag inte har tillgång till nån airbrush eller dyligt skulle nog sprayfärg funka bäst.
Ett plus är om färgen är slitstark då burken åker runt på lan ibland.

Tipsa även gärna om var jag kan få tag på färgen.

Permalänk
Medlem

Svårt att få någon bra finish med en enkel sprayburk. Ska färg vara slitstark så bör den vara av någon 2-komponentstyp. Men du kan klarlacka så klarar sig färgen lite bättre.

Permalänk

Strippa chassit och lämna in på pulverlack, Brukar inte kosta många kronor

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Snål som jag är skulle jag köpa biltemas sprayfärg och köra 2-3lager Klarlack om den nu ska vara slitstark

Permalänk
Medlem

Jo jag inser att det kanske inte kommer bli helt hundra med spayburk men jag tänkte ge det ett försök iaf, är inte hela världen om det bli kasst då chassit är ett gammalt chieftec som egentligen gjort sitt

2K färg kanske är ett bra alternativ då, bör jag köra ett lager klarlack eller ska jag skippa det?

Permalänk
Avstängd

spray med 3D effekt kanske kan vara något?, ej testat själv!
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Sprayfarg/Sprayfarg-med-3D-effekt-365833/

sedan finns ju alltid Hammarlack på burk som blir som hammrad metall.