Permalänk
Medlem

Trådlöst headset, värt det?

Tjenare, har ett Qpad-QH85 för tillfället som enligt mig är obekvämt och får utbrott på sladden.
Är det värt att skaffa sig ett trådlöst headset?

Hade tänkt ett Creative Sound Blaster Tactic3D Rage:
http://www.maxfps.se/headsets/creati...-rage-wireless

Någon som har/haft det? Skulle varit schysst ifall ni berättade eran åsikt!

Visa signatur

Åh Lilla Boone.

Permalänk
Medlem

Absolut inte, fördröjning, kvalitet, och att behöva ladda gör sladdburet överlägset

Permalänk
Medlem

Värt det!
Om du inte är en gamer i världsklass som måste ha det absolut bästa så märker du ingen skillnad på trådlöst och ej trådlöst, det gjorde inte jag iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Absolut inte, fördröjning, kvalitet, och att behöva ladda gör sladdburet överlägset

Du har ju inte provat Sennheiser, det ser jag de...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixxen:

Tjenare, har ett Qpad-QH85 för tillfället som enligt mig är obekvämt och får utbrott på sladden.
Är det värt att skaffa sig ett trådlöst headset?

Hade tänkt ett Creative Sound Blaster Tactic3D Rage:
http://www.maxfps.se/headsets/creati...-rage-wireless

Någon som har/haft det? Skulle varit schysst ifall ni berättade eran åsikt!

Min kompis har det. Sitter jättedåligt och hårt på huvudet. Låter inte bra heller. Köp inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Absolut inte, fördröjning, kvalitet, och att behöva ladda gör sladdburet överlägset

Skrivet av YamahaDGX630:

Du har ju inte provat Sennheiser, det ser jag de...

Tror inte att han har provat allt för många trådlösa lurar om jag ska vara riktigt ärlig^^

OT: En polare har ett par såna här; http://www.komplett.se/creative-sound-blaster-evo-wireless-demo/806425 , han är väldigt insatt i ljud och vet precis hur HAN vill att det ska låta. Jag själv har även provat lurarna och tyckte inte alls de va dumma.

Permalänk
Medlem

Jag kör med corsairs trådlösa. Jag är nöjd. Önskar lite längre räckvidd nu dock när jag fick större lägenhet. Men där är ingen fördröjning, mic. är lika bra som trådad enligt de jag pratar med och tycker det är hög klass jämfört med många andra i samtalet, otroligt sköna med memoryskum vid öronen och kvaliteten har jag inte haft problemen med. Dessa är snart två år gamla och om jag ska byta ut så blir det nya versionen eller logitech 930. Du kan ladda dem samtidigt som du använder lurarna.

Jag kommer aldrig gå tillbaks till trådad. Tycker om friheten att gå runt med musik i lägenheten. Lägga mig i soffan och har kopplat om film till TVn men ändå köra med hörlurar på sena kvällar/nätter för att inte störa grannen.