Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Nov 2013

Problem med mus vid uppstart

Har en mus som tidigare fungerat som den ska, men på sistone fungerar den ej då jag startar upp datorn. Om jag kopplar ur musen och sätter i den igen så funkar den igen. Men det är ju rätt jobbigt att behöva göra denna procedur varje gång man startar datorn. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Samma problem här!
Brukar byta usb plats för musen så att musen går in i en annan igång. Då brukar den funka vid 2-3 uppstartar men sen krånglar den igen :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Sep 2010

Jag har samma problem med min Func MS-3 och mitt MSI Z77 MPower mobo.
Kör Win 8.1 om det kan ha något med saken att göra?

Dator: MSI 780 Gaming | Intel i5-3570K @4,2GHz | MSI Z77 MPOWER | Kingston 16GB 1600MHz | Asus Xonar Essence STX | NZXT H2 | Intel SSD 120GB 330-series | Cooler Master Eisberg 120L | WD HDD Green 2TB | Samsung HDD 750GB | Fractal Design 800W Newton R2 80+ Bronze Modular | Func MS-3 | Corsair K70

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Grahl:

Jag har samma problem med min Func MS-3 och mitt MSI Z77 MPower mobo.
Kör Win 8.1 om det kan ha något med saken att göra?

Uppdaterat ditt BIOS? MSI har haft flera moderkort där äldre BIOS-versioner haft problem med vissa USB-möss.

Citera -> större chans till svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av reflux:

Uppdaterat ditt BIOS? MSI har haft flera moderkort där äldre BIOS-versioner haft problem med vissa USB-möss.

Det var ett bra tag sen, kanske borde kolla om det finns nyare version ^^

Dator: MSI 780 Gaming | Intel i5-3570K @4,2GHz | MSI Z77 MPOWER | Kingston 16GB 1600MHz | Asus Xonar Essence STX | NZXT H2 | Intel SSD 120GB 330-series | Cooler Master Eisberg 120L | WD HDD Green 2TB | Samsung HDD 750GB | Fractal Design 800W Newton R2 80+ Bronze Modular | Func MS-3 | Corsair K70