Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Kontorsstol budget 3000kr

Hej!

Har nu stått i valet länge nog nu, får inse att jag ej kan bestämma mig utan någons råd i detta.

Tittar på en ny kontorsstol efter spenderat 1,5 år på denna skönhet. Fråga ej hur jag orkat med det spenderar ändå minst 4 arbetstimmar där och två nöjestimmar där om dagen. Sagt alldeles för länge att jag köper en nästa månad.

Kriterier
- Ej kosta över 3000kr (Helst)
- Inte se ut och vara inköpt på BR Leksaker (Alltså inte vara flera olika färger, gärna begränsa oss till en eller två färger).
- Inte vara från Jysk (Sämre stolar får man leta efter oavsett pris, fortsätter hellre med min nuvarande skönhet än Jysk).

Väger 90kg och är 1,85m lång.

Har kollat på DX Racer och Ikeas Marcus och Volmar

Det som avskräcker mig lite är att de ska ha kvalitets problem, så har ni något guldkorn att tipsa om här? Undrar även vad ni tycker och tänker om nämnda stolar?

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005

Jag har både Marcus och köpte igår Volmar för att Marcus stolens armstöd tar emot bordet om man ska sitta ergonomiskt, alltså armarna 90 grader och upprätt rygg, nära bordet.

Marcus stolen har jag haft i 2 år och den ser och känns fortfarande som ny, man sitter bra i den under längre perioder, men avsaknaden av reglerbara armstöd tog död på den stolen för mig. Om detta inte är ett problem för dig så är det en riktigt prisvärd stol som håller länge.

Volmar stolen har jag inte haft så länge, men jag sitter riktigt bra i den nu när jag har fått ordning på alla inställningar, den kan jag skjuta fram nära bordet utan att armstöden tar i och armstöden går även att reglera i bredd, så den är som gjord för mig nu. Tycker jag sitter bättre i den än min kontorsstol för 5k som jag har på jobbet.
Sen om man får träsmak i ändan vet jag inte än då jag inte suttit mer än 4 timmar i sträck i stolen, men den känns hårdare än Marcus, vilket iof inte betyder att det är en nackdel.

Även jag tittade på DX racer, men det verkar vara bristande kvalité på dom och både Marcus och Volmar har ju 5 års garanti(eller var det 10?). Så jag satsade på en sådan istället för att slippa beskymmer.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

Köp en riktig arbetsstol, det vinner du på i längden.

Skickades från m.sweclockers.com

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Kanske en begagnad kinnarps?

i5 4670k|GTX 780
Sennheiser Momentum
Sony W905| Letar 1080/1440p 24-27" skärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fridhelmsplan; Stockholm.
Registrerad
Aug 2006

Du får en Kinnarps 8000 för 2-3000 på blocket. Tänk på det.

Chassi: Fractal Design Define R5 (vit) MB: ASUS ROG MAXIMUS VII HERO RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB CPU: Intel Core i7-4790k GPU: ASUS GeForce STRIX GTX 980 Ti SDD: Samsung 850 EVO 250GB HDD1: Seagate 1TB HDD2: WD 1TB PSU: EVGA SuperNova G2 1300w Skärm: Acer 27" XB270HU Tangentbord: CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) Mus: Logitech G500 Hörlurar: Astro A50

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Köp en beggad Kinnarps 8000-stol. De går loss för under 3k..

exempel på försäljare:
http://www.bafab.se/se/grp/kontorsstolar.php

Tänkte köpa en själv när lönen börjar trilla in.

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya