Dum fråga om förlängningskablar (PCI-e)

Permalänk
Medlem

Dum fråga om förlängningskablar (PCI-e)

Nu är de så att jag mitt i bygget insett att mina sladdar till grafikkorten är för korta.

Dock har jag sleevat kablarna, och undrar nu, kan jag köpa förlängningar, och sätta förlängningen i nätaggregatet och köra standardkabeln emellan förlängningskabel och grafikkort? Eller kan det uppstå några komplikationer?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Vad har du för nätagg? Jag har lite av Corsairs modulära liggandes jag kan donera som förlängning.
Annars finns det ju färdigsleevade från NZXT och BitFenix du kan använda som slutförlängning kanske, kostar väl en 125:- stycket eller nåt sånt.
Beror ju på vad du vill ha för färg osv

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Nu är de så att jag mitt i bygget insett att mina sladdar till grafikkorten är för korta.

Dock har jag sleevat kablarna, och undrar nu, kan jag köpa förlängningar, och sätta förlängningen i nätaggregatet och köra standardkabeln emellan förlängningskabel och grafikkort? Eller kan det uppstå några komplikationer?

förlängning är inga problem, men köp hällre då förlängare, sleeva om dom och kör med standard i agget.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

förlängning är inga problem, men köp hällre då förlängare, sleeva om dom och kör med standard i agget.

Hans standard är ju redan sleevade..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

förlängning är inga problem, men köp hällre då förlängare, sleeva om dom och kör med standard i agget.

Sleeva om sex stycken 8-pins är inget jag gärna gör om de går att undvika.
Därför jag frågar om man kan köra förlängningen i agget, sedan vanliga i förlängningen.

Skrivet av statsministern:

Vad har du för nätagg? Jag har lite av Corsairs modulära liggandes jag kan donera som förlängning.
Annars finns det ju färdigsleevade från NZXT och BitFenix du kan använda som slutförlängning kanske, kostar väl en 125:- stycket eller nåt sånt.
Beror ju på vad du vill ha för färg osv

Har redan sleevat 6 kablar. De är inte sleevade i en färg. Därför jag frågar :/

Det är Corsair AX 1200 för övrigt. Så helt modulärt.

Skrivet av statsministern:

Hans standard är ju redan sleevade..

Exakt...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Pratar du om någon sorts förlängningar avsedda för AX 1200?

Modulära kablar är inte standardiserade, kopplar du in en "random" kabel i agget,
är risken stor att du bränner komponenter.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Pratar du om någon sorts förlängningar avsedda för AX 1200?

Modulära kablar är inte standardiserade, kopplar du in en "random" kabel i agget,
är risken stor att du bränner komponenter.

Fo3

Jag pratar liknande såhär:
http://www.ebay.com/itm/StarTech-EPS-8-Pin-Power-Extension-Ca...

Borde välfunka att köra hanen i nätagget, och nuvarande kabels i honan till grafikkortet?
Förstår inte varför den skulle brännas av de.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Jag pratar liknande såhär:
http://www.ebay.com/itm/StarTech-EPS-8-Pin-Power-Extension-Ca...

Borde välfunka att köra hanen i nätagget, och nuvarande kabels i honan till grafikkortet?
Förstår inte varför den skulle brännas av de.

Enligt bilder på AX 1200, så används samma uttag både för EPS 8pin och PCIe 8pin.
Eftersom Eps 8pin har 4+4 12V och jord, och PCIe 8pin har 3+5,
så är någon av de kablarna inte kopplad som man tror.

Men det saknar nog betydelse, om man skarvar med raka förlängare.

Dock bör du försäkra dig om att nätagget verkligen har kontakter enligt standard för EPS 8pin.

(Om jag själv ägde ett av marknadens bäst nätagg,
skulle jag nog inte ens överväga att koppla in de modulära kablarna med hjälp av (billiga?) förlängningssladdar.)

Hoppas din lösning blir bra!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Enligt bilder på AX 1200, så används samma uttag både för EPS 8pin och PCIe 8pin.
Eftersom Eps 8pin har 4+4 12V och jord, och PCIe 8pin har 3+5,
så är någon av de kablarna inte kopplad som man tror.

Men det saknar nog betydelse, om man skarvar med raka förlängare.

Dock bör du försäkra dig om att nätagget verkligen har kontakter enligt standard för EPS 8pin.

(Om jag själv ägde ett av marknadens bäst nätagg,
skulle jag nog inte ens överväga att koppla in de modulära kablarna med hjälp av (billiga?) förlängningssladdar.)

Hoppas din lösning blir bra!

Fo3

Så länge kabelkombinationen är korrekt, bör de väl inte vara några problem?
Köper för övrigt lite mer seriösa förlängningar isåfall, men tog den jag länkade som exempel då de var första träfen på ebay.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

om du har lödkunskaper kan du ju förlänga kablarna själv. tänk bara på att använd krympslang eller liknande.
det kommer ju inte synas ändå om du ska sleeva.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om du har lödkunskaper kan du ju förlänga kablarna själv. tänk bara på att använd krympslang eller liknande.
det kommer ju inte synas ändå om du ska sleeva.

Jag ska inte sleeva. Jag har sleevat.
Och ville slippa sleeva om, därav frågan.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär