spelet vill inte starta med mitt grafikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

spelet vill inte starta med mitt grafikkort

tja jag har fått ett problem med grafikkortet de går igång och så men när ja ska starta black ops 2 står det directx has encountered an unrecoverable error.
förstår inte problemet de kanske är nåt som inte stödjar grafikkortet men de ska funka för ja fick låna det av en kompis som har spelat det spelet. tacksam ifall nån vet vad felet är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jun 2013

Uppdaterat drivrutiner?

Computer says no...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

aa glömde det haha tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Nu bytte jag tillbaka till mitt gamla grafikkort som ska palla black ops 2 men ja kommer bara in till menyn sen dör det förstår inte vet nån vad problemet är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Hejsan Eliaas99,

Skrivet av Eliaas99:

tja jag har fått ett problem med grafikkortet de går igång och så men när ja ska starta black ops 2 står det directx has encountered an unrecoverable error.
förstår inte problemet de kanske är nåt som inte stödjar grafikkortet men de ska funka för ja fick låna det av en kompis som har spelat det spelet. tacksam ifall nån vet vad felet är.

Skulle du vilja berätta vad det var för grafikkort du hade först och vad för grafikkort du lånat?
Samt vad du gjorde med din dator när du bytte dem?
Avinstallerade du något, installerade du något etc, samt vad du har för OS.

Det kan vara så att du bytt grafikkort med inte installerat drivrutinerna till det.
Då kan det bli lite knas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Eliaas99,

Skulle du vilja berätta vad det var för grafikkort du hade först och vad för grafikkort du lånat?
Samt vad du gjorde med din dator när du bytte dem?
Avinstallerade du något, installerade du något etc, samt vad du har för OS.

Det kan vara så att du bytt grafikkort med inte installerat drivrutinerna till det.
Då kan det bli lite knas.

Ja de första grafikkortet jag hade i var ett nvidia GeForce gt 240 rätts så gammalt men klarade av spelet någorlunda sen bytte jag till ett ati Radeon hd 3850 sen letade jag drivrutiner men hittade inget klokt så då bytte jag tillbaka och testade black ops 2 men då kom ja till menyn och sen dör det. Och jag har Windows 7 64 bit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Hej igen Eliaas99,

Skrivet av Eliaas99:

Ja de första grafikkortet jag hade i var ett nvidia GeForce gt 240 rätts så gammalt men klarade av spelet någorlunda sen bytte jag till ett ati Radeon hd 3850 sen letade jag drivrutiner men hittade inget klokt så då bytte jag tillbaka och testade black ops 2 men då kom ja till menyn och sen dör det. Och jag har Windows 7 64 bit.

Att byta grafikkort från en leverantör till en annan brukar oftast kräva att man avinstallerar alla drivrutiner och annan mjukvara för det gamla grafikkortet innan man stoppar in det andra.

1) Ladda ner Display Driver Uninstaller (du hittar enkelt via google)
2) Google "AMD Catalyst" och gå ladda ner den senaste officiella versionen 13.12
3) Kör Display Driver Uninstall
(jag har aldrig kört det själv, det kan hända att du måste gå in i enhetshanteraren och avinstallera ditt grafikkort där först)
3) Stäng sedan av din dator
4) Plocka ut ditt Nvidiakort och stoppa in ditt Radeon kort
5) Starta upp din dator, den kommer att hitta ditt nya kort, men eftersom att duinte har några drivisar kommer upplösningen att vara kass.
6) Installera Catalyst. När Catalyst är installerat tror jag att den vill att du bootar om. Gör det
7) Efter boot->färdig!