Svenskar, ett gäng idioter?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011

Svenskar, ett gäng idioter?

Förlåt om tråden hamnar fel, men detta handlar väl ändå om konsumenträtt? =).

Nu när man kollar på blocket så har alla börjat sälja deras telefoner tillsammans med spelet Flappybird, för en överdriven summa, de flesta säljer till och med trasiga telefoner tillsammans med spelet för ca 20,000 Kr. Detta handlar inte om 1-5 personer, utan alla kör på denna trend just nu.

Hur dum får man lov att vara? Detta måste vara det dummaste jag hört på länge, och då läser jag ganska mycket dumt av Amerikanska påhitt hit och dit. BARA för att utvecklaren blev trött och tog bort spelet så behöver det inte betyda att spelet var värdefullt eller ens bra? Folk verkar ha missuppfattat det hela. Jag förstår inte hur man kan tro att spelet har ett sådant stort värde? Visst, låg det på toplistan men mer än så var det inte.

Sedan när det kommer till Android, så tror jag inte att alla förstår att man bara kan ladda ner APK filen från nätet så har man spelet igen .

Hej o hå!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Vad fan har jag nu missat?

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2005

Dom kanske hoppas att en Olje-Shejk ska se deras annons och bara kasta pengar på dom

Släptop :| Asus ROG G750JX-T4133H -( 17,3" FullHD -:- Intel i7 4700HQ @3.4GHz-:- GTX 770M 3GB @932MHz -:- 16GB RAM @1600MHz -:- 256GB SSD -:- 750GB HDD 7200rpm - Win 8.1
Stationär :| Hemmabygge (Pensionerad 2013-08-14) -( Asus Rampage III Extreme -:- Intel i7 Quad 950 @3,7GHz -:- 12GB RAM Corsair Dominator 1800MHz -:- 240GB SSD Force GT -:- Gigabyte GTX 580 x 2 -:- Corsair PSU -1200W Modular -:- Antec Twelvehundred -:- Win 8.1 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Alla? Det finns sju annonser på blocket..suck

Moderkort: MSI Z270 M3 Gaming CPU: I7 7700K (4,9)
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Corsair H100i Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: NZXT H440 Rött Monitor: Acer XB271H G-Sync
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Rival 700

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Lol WTB ett gäng Android telefoner. Ska fan slänga in .APK't och sälja.

Skämt o sido, tvivlar på att folk verkligen köper.

Still play with birds like I hang with mother goose.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av robbankentor:

Alla? Det finns sju annonser på blocket..suck

Du kanske verkligen ska ge dig ett försök innan du postar. Använd inte sökordet "flappybird", utan sök endast på telefoner och skrolla igenom 2-3 sidor så ser du att minst 2-3 annonser per sida. Åtminstone större än antalet 7 som du angav.

Edit:
Förlåt, jag underskattade antalet idioter, det är alltså minst 6-7 per sida

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Feb 2013

Japp, helt sjukt efter att nyheten om en iPhone med Flappy Bird låg ute på ebay för en sjuk summa på $99 900 (ca 640 000Kr) så lade flera personer upp samma skit på Blocket och Tradera, fattar inte folk att det var ett skämt?

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,5GHz | GPU: Gigabyte Radeon HD7950 | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: SteelSeries Kana V2 | Tangentbord: Logitech G15 v2 | Headset: SteelSeries Siberia V2 | Musmatta: Func Surface 1030 Original

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

så fort folk tror det finns pengar så...gillar vad dom skriver, legendariska spelet. undra om han på blocket som lagt ut sin telefon för 76000 får nått för den haha.

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

http://www.blocket.se/halland/Flappy_Bird_Samsung_Galaxy_S3_5...

Det är ju bara att slå till. Once in a lifetime offer.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av drotz2000:

Just han tror jag också har insett hur dumma folk verkligen är, dvs han är på vår nivå = skojar om det =). Men de resterande, tyvärr, är fullt allvarliga och väntar på att få sålt telefonen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av drotz2000:

Och om han får det sålt för det priset då? Vilka är idioterna då? x)

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2007

35st annonser på bara förstasidan nu om man går in på kategorin för telefoner på blocket...

Någon som vet om någon faktiskt sålt/köpt en sån grymt överprisad telefon?

l Define R4 l Intel Core I7 4770K@4,5GHZ l MSI Mpower Z87 l Antec Kühler H2O 1220 l 16GB G.Skill RipjawsX 2133Mhz CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 850 evo 512GB l Samsung 830 128GB l Seagate Barracuda 7200.11 500GB l Seagate SSHD 2GB l Corsair TX750M 750w l

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av keeday:

Och om han får det sålt för det priset då? Vilka är idioterna då? x)

Troligtvis idioten som verkligen tror att säljaren lär få sålt den =), det lär säkert finnas trix hit och dit på iPhones också att ladda ner spelet igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

om jag har en android lur, hur får jag denna .apa filen då från nätet? Kan någon länka?

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Extremaz:

om jag har en android lur, hur får jag denna .apa filen då från nätet? Kan någon länka?

Jag kan länka för 10.000kr

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Skulle tippa på att det är samma personer som ger spelet lägsta betyg och droppar en recension i stil med:

"Det här spelet äger din mamma"
"asså h*ra vilket jävla k*kspel sämsta"
"skitspel suger så hårt sug k*k"

Eller folk som tror att det är årets "trollning", fast det inte är det :(.

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Maj 2006

Har ju vart tidningsartiklar om folk säljer sina mobila enheter med flappybird installerat till hutlösa priser på Ebay.
Då hakar ju naturligtvis svennebanan på i hopp om att göra en hacka

Acer Predator XB271HU | Define S | Asus P8P67 Pro | i5 2500K | 8GB RAM | Asus GTX1070 Strix OC | EVGA Supernova G2 750W | Intel 330 120GB | Intel 530 240GB | Intel 530 480GB | Windows 7 Ultimate 64
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Dejch:

Nu när man kollar på blocket så har alla börjat sälja deras telefoner tillsammans med spelet Flappybird, för en överdriven summa, de flesta säljer till och med trasiga telefoner tillsammans med spelet för ca 20,000 Kr. Detta handlar inte om 1-5 personer, utan alla kör på denna trend just nu.

Hur dum får man lov att vara? Detta måste vara det dummaste jag hört på länge, och då läser jag ganska mycket dumt av Amerikanska påhitt hit och dit. BARA för att utvecklaren blev trött och tog bort spelet så behöver det inte betyda att spelet var värdefullt eller ens bra? Folk verkar ha missuppfattat det hela. Jag förstår inte hur man kan tro att spelet har ett sådant stort värde? Visst, låg det på toplistan men mer än så var det inte.

Sedan när det kommer till Android, så tror jag inte att alla förstår att man bara kan ladda ner APK filen från nätet så har man spelet igen .

Hej o hå!

hade du inte sagt nått om detta så hade jag nog aldrig brytt mig om att kolla upp detta. menar jag håller faktist med folk drömmer verkar det som. bara för att spelet är bort plockat på apstore eller liknande så tror folk att alla är dumma i huvet och ens vill spela det spelet. ja lycka till med dom annonserna i allfall. HAHAH

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Nån som vill ha flappybird.ipa? Hyndra tysen känns rimligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Kan inte någon bara ladda upp APK'n för Android?
Är lat.
https://mega.co.nz

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Dejch:

Tror knappast att någon tror att de faktiskt kommer få sålt telefonen, utan ser det mer som ett skämt. "Trolling".

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av fleo:

Tror knappast att någon tror att de faktiskt kommer få sålt telefonen, utan ser det mer som ett skämt. "Trolling".

Där har du fel, tror knappast att någon lägger 20 kr för en annons bara för att skoja, hur vet de ens att någon uppmärksammar deras skämt? Du menar verkligen på fullaste allvar att alla plötsligt har bestämt sig för att trolla?

Jag önskar att det vore så, men tyvärr så finns den här nivån av folk idag, och det är bara pinsamt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2009

Här finns lite mer läsning i ämnet -> http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1xko6d/so_after_the_r...

Edit: Förstår inte hypen heller, testade spelet precis och det var verkligen hur dåligt som helst. Enligt mig.

Speldatorn: Define Mini C | MSI Z170M Mortar | 7600K | Be Quiet Pure Rock | 8GB DDR4 | 7970 | SSD | 800W | QPAD QH-85
HTPC: Intel NUC DC3217IYE | 4GB | 64GB
NAS: HP Proliant N54L | OMV 4 | 3+3+3 TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Okey men var kommer svenskar delen in?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Dejch:

Hej o hå!

Håller helt med! Ett fåtal annonser på blocket representerar helt klart hela den svenska befolkningen!

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Jilted:

Håller helt med! Ett fåtal annonser på blocket representerar helt klart hela den svenska befolkningen!

Min topic må vara överdriven, men ditt begrepp om "fåtal" är densamma. Ca 30 annonser per sida är inte ett fåtal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av MyZk0:

Kan inte någon bara ladda upp APK'n för Android?
Är lat.
https://mega.co.nz

https://mega.co.nz/#!LRBgzRDQ!sW3bJRKtmE_i_1P_qd3EeO6aicxaylI...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Dejch:

Min topic må vara överdriven, men ditt begrepp om "fåtal" är densamma. Ca 30 annonser per sida är inte ett fåtal.

Vad kallar du 30 annonser / sida utslaget på hela svenska befolkningen?

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Jilted:

Vad kallar du 30 annonser / sida utslaget på hela svenska befolkningen?

Än en gång, PER SIDA. Och säg mig, lägger hela Svenska befolkningen ut telefonannonser? Självklart inte, så självklart kan man inte döma ut hela befolkningen, men när majoriteten av alla annonser är dumma, har man då inte rätt att också döma ut majoriteten?

Ditt försök att "verka" intelligent misslyckas tyvärr.