Be Quiet släpper SFX- och TFX-nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet släpper SFX- och TFX-nätaggregat

För hembyggare och entusiaster av mindre datorbyggen släpper Be Quiet nätaggregatsserierna SFX Power 2 och TFX Power 2 med små formfaktorer och hög energieffektivitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, Skulle vilja se 500w SFX aggregat komma ut snart dock.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Avstängd

Trevligt med alternativ till ATX.
ATX nätagg känns lite onödigt stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Trevligt, Skulle vilja se 500w SFX aggregat komma ut snart dock.

Måste instämma.
Ett 80+ Guld samt 500w i SFX hade öppnat upp för mycket kul! Utrymme för massor med konfigurationer, samt kan hållas relativt svalt och tyst. Man skulle t.o.m. kunna köra det i sin vanliga rigg och utnyttja den extra ytan man sparar in till ngt. annat!

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

Dom tystaste nättagg görs av Zalman. Dom bygger på heatpipe och fläkt.

Permalänk
Medlem

Blir nog perfekt till mitt mITX chassibygge för kaveri i framtiden. Gillar verkligen Be Quiets produkter!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaULF:

Måste instämma.
Ett 80+ Guld samt 500w i SFX hade öppnat upp för mycket kul! Utrymme för massor med konfigurationer, samt kan hållas relativt svalt och tyst. Man skulle t.o.m. kunna köra det i sin vanliga rigg och utnyttja den extra ytan man sparar in till ngt. annat!

Silverstone har ju skrivit i sin tråd om att de ska komma ett modulärt 500w sfx guld agg i samma stuk som deras nuvarande 450w sfx agg i slutet av februari. V2 av deras nuvarande agg ska ju ha fixat fläktkurvan så det ska vara mycket tystare än det som kom vid release. Dock är det i princip omöjligt att se vilket man får när man köper eftersom det har samma modellbeteckning.

Permalänk

Kan man sätta i ett SFX agg i en dator med vanligt chassi dock? Kul med bra nätagg till mindre datorer i alla fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Kommer köpa TFX Power 2 ifall den kan ge en stabil spänning över 5v vid låga belastningar.
Samt om jag kan skala av en 5-7mm i längden om jag tar bort höljer, isåfall köper jag den

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Kan man sätta i ett SFX agg i en dator med vanligt chassi dock? Kul med bra nätagg till mindre datorer i alla fall.

Du behöver en ram att sätta det i. En del tillverkare skickar med en sådan till sina SFX-agg: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=458&area=en
Be-Quiet skriver inget på sitt om det dock.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Silverstone har ju skrivit i sin tråd om att de ska komma ett modulärt 500w sfx guld agg i samma stuk som deras nuvarande 450w sfx agg i slutet av februari. V2 av deras nuvarande agg ska ju ha fixat fläktkurvan så det ska vara mycket tystare än det som kom vid release. Dock är det i princip omöjligt att se vilket man får när man köper eftersom det har samma modellbeteckning.

Sedär, jag sålde mitt modulära förra veckan, siktar på passivt/semipassivt normalstort istället. Tystnad vinner !

Skrivet av Swedish Berserk:

Kan man sätta i ett SFX agg i en dator med vanligt chassi dock? Kul med bra nätagg till mindre datorer i alla fall.

Japp, om du har en adapter så du kan skruva fast den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaULF:

Måste instämma.
Ett 80+ Guld samt 500w i SFX hade öppnat upp för mycket kul! Utrymme för massor med konfigurationer, samt kan hållas relativt svalt och tyst. Man skulle t.o.m. kunna köra det i sin vanliga rigg och utnyttja den extra ytan man sparar in till ngt. annat!

Japp, Det skulle öppna många dörrar om man pratar custom jobb, då man skulle kunna köra multi gpu.

Skrivet av Lazze2k5:

Silverstone har ju skrivit i sin tråd om att de ska komma ett modulärt 500w sfx guld agg i samma stuk som deras nuvarande 450w sfx agg i slutet av februari. V2 av deras nuvarande agg ska ju ha fixat fläktkurvan så det ska vara mycket tystare än det som kom vid release. Dock är det i princip omöjligt att se vilket man får när man köper eftersom det har samma modellbeteckning.

Ska bli intressant och se när den väl kommer ut.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har den äldre SFX Power 300W i min HTPC. Ingenting att anmärka på där inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk

Använde ett SFX-agg i mitt senaste hembyggda chassi, en rätt smidig storlek på nätagg när man bygger något hyffsat kompakt men som ändå behöver en del kräm

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Bra med fler aktörer i SFX-fållan, även om just de här nätaggen var föga imponerande (jämfört med Silverstones existerande, och särskilt kommande).

Personligen föredrog jag en ny formfaktor som rymmer en vanlig 25mm djup 120mm-fläkt, men med övriga dimensioner så små som möjligt, så man slapp de högljudda ineffektiva tunna värdelösa 80mm-fläktarna.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Hoppas det blir bättre denna gången än förra.

Dom har ju bara släppt antigen billiga agg med sämre kvalité och rätt bra mycket dyrare än konkurrenterna när det gäller mer kvalitativa agg.

Hoppas dessa kommer med i alla fall 5 års garanti och vettigt oem uppbyggnad. Är få agg i SFX klassen som har det till vettigt pris.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Du behöver en ram att sätta det i. En del tillverkare skickar med en sådan till sina SFX-agg: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=458&area=en
Be-Quiet skriver inget på sitt om det dock.

Skrivet av Tangentbord:

Japp, om du har en adapter så du kan skruva fast den

Tack för era svar! Då vet jag det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tack för era svar! Då vet jag det.

Dock brukar väl sladdar vara lite kortare, kan va bra o tänka på i större atx lådor.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Avstängd

Har ett liknande i min dator. Fungerar alldeles utmärkt. Alltid varit nöjd med det.

Permalänk
Medlem

Schysst att det börjar komma lite konkurrens mot Silverstone. Synd att det är lite låga Watt tal bara. Ett tystare TFX är intressant. En bra placering av ett TFX i en ITX låda kan ge en speldator med bra kylning på 25x25x14cm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av sgtspiff:

Schysst att det börjar komma lite konkurrens mot Silverstone. Synd att det är lite låga Watt tal bara. Ett tystare TFX är intressant. En bra placering av ett TFX i en ITX låda kan ge en speldator med bra kylning på 25x25x14cm.

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå lågt? Det borde väl räcka alldeles utmärkt i en m-ITX-dator där det får plats?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet som EVGA använder i Hadron-lådorna är ju ett 500w 80+gold klassat agg men vilken formfaktor är det?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Nätaggregatet som EVGA använder i Hadron-lådorna är ju ett 500w 80+gold klassat agg men vilken formfaktor är det?

Det är 1U tror jag används till server racks

http://www.amazon.com/FSP-Group-Server-supply-FSP500-80BU/dp/...

även FSP som har gjort den som finns i evgas låda om jag har förstått rätt .

men vem orkar stå ut med en 40mm's fläkt : /

Silverstone skulle ju komma med sfx 500w samt 600w har dom skrivit

gillar deras sfx agg starkt

update
Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

tackar tackar. den går direkt in i inköpslistan för NASen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

trevlig utvecking med mindre nätagg, har alltid tyckt dom är lite onöddigt stora och klumptiga...hoppas seasonic kommer släppa något fläktlöst sådant..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Vadå lågt? Det borde väl räcka alldeles utmärkt i en m-ITX-dator där det får plats?

Jag utgår ifrån att om man ska ha en så pass stor dator att det får plats fullstort grafikkort och TFX agg så skullle jag helst se 400W för att slippa aggressiva fläktkurvor när man stoppat in ett 760 mini och en i7a.

Streacom har även lovat ett 180W pico psu till hösten. Vilket täcker av i stort sett vilket minisystem som helst.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Det börjar likna något, funderar på att bygga en kompakt burk med fokus på ljudnivå och strömförbrukning. Som ändå klarar av enklare spel. Det jag väntar på är ett chassi som är tillräckligt litet med smart och tilltalande design. Kanske finns det därute, bara jag som ännu inte funnit det!

Permalänk
Skrivet av Qn1f3:

Det börjar likna något, funderar på att bygga en kompakt burk med fokus på ljudnivå och strömförbrukning. Som ändå klarar av enklare spel. Det jag väntar på är ett chassi som är tillräckligt litet med smart och tilltalande design. Kanske finns det därute, bara jag som ännu inte funnit det!

tja
personligen skall jag skaffa ett BitFenix Prodigy Mini-ITX Blå
med artikelns 300w gold apu
en valfri 1150 intel celeron som kyls av en dubbel 120mm vatten kylning pasivt på toppen.
kommer bli intressant och se hur mycket värme utväkling man kan bli av med på en dubbel radiator utan fläkt