Asus ROG Swift PG278Q 27" 1440p 144Hz

Permalänk
Skrivet av blackis:

Vill påminna mig om att jag har typ samma framerate som du. Om jag spelar idag så lägger jag upp en film jag med.

Gör så, det ska bli intressant att se ta gärna samma bana med då den verkar ge lite mindre fps än de andra. Självklart ska ja följa upp med när Rog Swift kommer med liknade scenario, (förbeställt den). Testade igår och på lite mindre banor så är fps betydligt högre. mellan 150-200 (operation locker testade jag)

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille_83:

Gör så, det ska bli intressant att se ta gärna samma bana med då den verkar ge lite mindre fps än de andra. Självklart ska ja följa upp med när Rog Swift kommer med liknade scenario, (förbeställt den). Testade igår och på lite mindre banor så är fps betydligt högre. mellan 150-200 (operation locker testade jag)

Chrille vad använder du för program när du spelar in? Av någon anledning så fungerar inte mitt PlayClaw 5. Har senaste versionen/drivar till allt i burken. Hade en win 8.1 update här om dagen och funderar på om det är det som gör att PlayClaw 5 bråkar (drar ner BF4 till 2 FPS). Stänger jag av PlayClaw 5 så rullar BF4 på. Har Fraps också men det drar ju ner FPSén när du spelar in.

Ska ta en öl och mixtra lite så återkommer jag.

Edit:Här ä filmen. Den visar mina inställningar. Lägger upp den i 1080 men det är något som inte fungerar på Tuben.

Edit 2: FOV är på 70

Edit 3: fel upplösning på filmen... fixar ny film.

Edit 4: Filmen fixad...

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av blackis:

Chrille vad använder du för program när du spelar in? Av någon anledning så fungerar inte mitt PlayClaw 5. Har senaste versionen/drivar till allt i burken. Hade en win 8.1 update här om dagen och funderar på om det är det som gör att PlayClaw 5 bråkar (drar ner BF4 till 2 FPS). Stänger jag av PlayClaw 5 så rullar BF4 på. Har Fraps också men det drar ju ner FPSén när du spelar in.

Ska ta en öl och mixtra lite så återkommer jag.

Edit: Här ä filmen. Inte så lång men den visar mina inställningar och som ni ser så har höghuset rasat. Välj 1080 för bättre bild

Edit 2: FOV är på 70

Edit 3: fel upplösning på filmen... fixar ny film.

Jag använder Shadowplay, gör jag något intressant så sparar jag, (skuggar 20min). glömt skriva det innan men jag använder FOV 90. Öl här med nu så återkommer med svar imorgon

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Avstängd

TFT Central har fått in underverket, så håll koll på tweeten grabbar!

Helgen är räddad

https://twitter.com/TFTCentral

Permalänk
Medlem

144hz fungerar över DP också

Permalänk

Inet fick ett visst ett nytt datum 8e augusti undrar om det stämmer??

Permalänk
Avstängd

Kan nog stämma, då jag frågade en på Kompletts chatt igår och han sa att dem iaf skulle få in dem runt den tiden!
Så vi får väl se ifall Dustin kommer få in några den 17 Juli som de satt ut.

Permalänk
Medlem

Behöver ens GPU ha något för att kunna utnyttja g-sync eller är det så att det enda som behövs är ett GTX kort?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Equilibrium:

Behöver ens GPU ha något för att kunna utnyttja g-sync eller är det så att det enda som behövs är ett GTX kort?

du behöver gtx 650ti och uppåt då fungerar gsync!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

du behöver gtx 650ti och uppåt då fungerar gsync!

Skickades från m.sweclockers.com

aight har tänkt att gå från gtx 660 till gtx 780 strix..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

aight har tänkt att gå från gtx 660 till gtx 780 strix..

Strix måste väl vara det mest överflödiga kort som finns, antingen så lägger du på typ 400 kr för ett 780 Ti eller så sparar du cirka 1500 kr och köper ett 780 med annan kylare.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Black_Pete:

Strix måste väl vara det mest överflödiga kort som finns, antingen så lägger du på typ 400 kr för ett 780 Ti eller så sparar du cirka 1500 kr och köper ett 780 med annan kylare.

780 ti kingpin! Då snackar vi kort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

780 ti kingpin! Då snackar vi kort

Skickades från m.sweclockers.com

där är just en liten sak som jag aldrig skulle kunna bestämma själv, vilken modell man skall välja..

det finns från evga t.ex: ti acx, ti classified, ti sc acx, ti superclocked och normal ti, vilken skall man ta? O.o

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

ACX är EVGAs kylare. Classified har även den en ACX kylare.
Den bästa är Ti SC ACX, möjligtvis att Ti Classified har liknande prestanda.
Ti Superclocked tror jag har samma prestanda som Ti SC ACX men den har sämre kylare.
Vilken du än köper så får du ett riktigt hett kort.

Jag personligen skulle nog köpa ett Ti SC ACX. Sitter själv och väger om jag ska köpa det eller spara till 880

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av jlarss:

ACX är EVGAs kylare. Classified har även den en ACX kylare.
Den bästa är Ti SC ACX, möjligtvis att Ti Classified har liknande prestanda.
Ti Superclocked tror jag har samma prestanda som Ti SC ACX men den har sämre kylare.
Vilken du än köper så får du ett riktigt hett kort.

Jag personligen skulle nog köpa ett Ti SC ACX. Sitter själv och väger om jag ska köpa det eller spara till 880

jag skulle vänta tills 880 kommer. men angående att Ti SC ACX är den bästa är dock fel.
EVGA GeForce GTX 780 Ti Classified K|NGP|N Edition är det bästa 780ti kortet på marknaden atm. kostar satan dock.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

jag skulle vänta tills 880 kommer. men angående att Ti SC ACX är den bästa är dock fel.
EVGA GeForce GTX 780 Ti Classified K|NGP|N Edition är det bästa 780ti kortet på marknaden atm. kostar satan dock.

Så är det ju, men utav dom han nämnde så är Ti SC ACX bäst, menade jag

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av jlarss:

Så är det ju, men utav dom han nämnde så är Ti SC ACX bäst, menade jag

aah då förstår jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nytt datum från Dustin: 28/7

Permalänk
Medlem

Yepp :'(
Men men, har man väntat i ett halvår så kan man väl vänta i några dagar/veckor till

Permalänk
Medlem

en ASUS-anställd på ROG-forumet flaggade för detta tidigare, så det var inte helt oväntat.

Permalänk
Medlem

Kan inte fatta att jag låtit Asus fjanta runt med mig hela året med denna skärmen, och här sitter man fortfarande och väntar. Kommer ni ihåg när de på CES sa: late Q1/early Q2? och enda infon man fick när det var passerat var JJ som sa "More info coming soon, Stay tuned!", detta sa han i vadå? 2mån fram till computex? wtf liksom. Fint sätt att marknadsföra sina produkter, vilka skojare de har hos Asus.. Håller de v.30 nu så kan jag förlåta och skylla på enstaka individer, annars blir det bojkott så gott det går på asus för min del i fortsättningen.

JA, jag är fan överhypad och trött på att vänta :(( Blir ju inte direkt bättre av att det regnar ute också.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Planerar att köpa denna skärm själv också och även GTX 880 SLI senare i år! Hoppas skärmen hamnar i Swecs testlabb!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

TFTCentral har nu publicerat sin recension - http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_rog_swift_pg278q.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Tack för länk!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Ja tack för länk. Som jag tyder den recensionen så är det DP-kabel som gäller för att få allt att funger som det ska. Har jag förstått det rätt?

Saxat från artikeln:

To make the most of the ROG Swift PQ278Q you will want a suitable NVIDIA graphics card. The screen is designed in conjunction with NVIDIA and certain features including 3D Vision, G-sync and the Ultra Low Motion Blur (ULMB) mode only work with NVIDIA GPU's. You will need a graphics card from their range which supports G-sync, from the list provided on NVIDIA's website. You will also need to ensure that the graphics card has a DisplayPort output since the screen only has a single DisplayPort input. A lot of NVIDIA's graphics cards seem to omit this connection type (as it's more of an AMD connection), but some versions of their compatible cards do offer it. You can't unfortunately use regular and widely available DVI to DisplayPort adapters as they don't work when taking DVI output from the graphics card to DP input in the monitor. There may be some "active" adapters which could overcome this, but that might be hit and miss. Ensuring you have a suitable NVIDIA card with DP out will make life much easier.

Dold text
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Ja tack för länk. Som jag tyder den recensionen så är det DP-kabel som gäller för att få allt att funger som det ska. Har jag förstått det rätt?

Saxat från artikeln:

To make the most of the ROG Swift PQ278Q you will want a suitable NVIDIA graphics card. The screen is designed in conjunction with NVIDIA and certain features including 3D Vision, G-sync and the Ultra Low Motion Blur (ULMB) mode only work with NVIDIA GPU's. You will need a graphics card from their range which supports G-sync, from the list provided on NVIDIA's website. You will also need to ensure that the graphics card has a DisplayPort output since the screen only has a single DisplayPort input. A lot of NVIDIA's graphics cards seem to omit this connection type (as it's more of an AMD connection), but some versions of their compatible cards do offer it. You can't unfortunately use regular and widely available DVI to DisplayPort adapters as they don't work when taking DVI output from the graphics card to DP input in the monitor. There may be some "active" adapters which could overcome this, but that might be hit and miss. Ensuring you have a suitable NVIDIA card with DP out will make life much easier.

Dold text

Det stämmer. Hur som helst så har du inget val då skärmen endast har ett DP uttag och inget annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Efter den recensionen minskade inte min hype direkt. Verkar som Asus håller vad de lovar.

Blir definitivt en för min del.

Enda grejen är att den just nu är utan konkurrens. Men det lär komma fler med den panelen längre fram.

Permalänk

Fin recension av TFTCentral. Blir nog att köra på den som nästa skärm. Sen blir det 4K ROG och SLI 900-serien om två år

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Krisskross:

Fin recension av TFTCentral. Blir nog att köra på den som nästa skärm. Sen blir det 4K ROG och SLI 900-serien om två år

4K ROG med 240hz, 0.5ms, 1mm bezel, gsync 2.0, Nvidia 3D 3.0, IPS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Efter den recensionen minskade inte min hype direkt. Verkar som Asus håller vad de lovar.

Blir definitivt en för min del.

Enda grejen är att den just nu är utan konkurrens. Men det lär komma fler med den panelen längre fram.

Samma här, jag gick från 90% säkerhet att köpa den till 100%.
Blir att investera i par grafikkort också som orkar leverera i den upplösningen, gsync vore ju trevligt att kunna nyttja också.