Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Goteborgan: Väldigt underligt. På min dator tog det några minuter, fem max. Urslö HD?

Annars inte, bara på detta spelet. Dock gör inget speciellt för min del, har ESO som man har börjat spela igen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Jag märkte att om man drar ner Lod distance så får iaf inte jag några FPS drops

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Oslipat och något annorlunda spel är väl det jag kan säga efter flera timmars spelande.
Lite taskig prestanda men det är ju ett rätt långsamt spel så lite lägre fps går att tolerera. Förväntar mig dock att det jobbas på att fåupp prestandan avsevärt. Popins och FPS-drops. Lite märkliga och udda animationer, och "paths" här och där från NPCs. Råkat ut för några buggar men inga direkt allvarliga.

Lovande och intressant, långsamt och ibland svårt. Kommer definitivt spela mer.

Permalänk

Imponerande för att komma ifrån en så liten studio.
Jag har 55-60fps i 2560x1440 upplösning på ultra. Flyter på fint och är väldigt snyggt.
Inte hunnit lira så mycket än men hoppas få tid i helgen.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd

Har kört ett par timmar och än känns det som att det är lite av ett tutorial fortfarande och rätt långa videosekvenser.
Vad det gäller buggar så kan jag inte säga att det är så farligt, någon byinvånare som plötsligt försvunnit, sår i ansiktet på karaktär som kommer och går och några ställen där historien inte riktigt hänger ihop. Personer berättar om saker som inte hänt för jag löste något på annat sätt.

Skulle behöva träna på slagsmål och svärdsfighter mycket mer, är verkligen inte lätt. Man håller sig gärna ifrån strider.

Lär bli mer spelande under veckan iallafall så man kommer in i spelet ordentligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Någon som vet hur man får till kantutjämning på det här spelet? Jag testade i Nvidia kontrollpanelen men fick inte till de, tycker allt se så "skarpt" ut, jag skulle vilja ha de lite rundat? Nån som vet?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Satt och tänkte på detta igår, och det gick rätt fort. Här är en trevlig mod för er som saknar att kunna save'a när ni vill!
Första modden på Nexusmods med.

Unlimited Saving.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Satt och tänkte på detta igår, och det gick rätt fort. Här är en trevlig mod för er som saknar att kunna save'a när ni vill!
Första modden på Nexusmods med.

Unlimited Saving.

Den funkade klockrent, tack så hemskt mycke.
Blir så mycket lättare när det går att spara när man vill.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

AFR Friendly funkar för er med crossfire.

Får alla mer fps i borderless screen än med fullscreen?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker på banjo spelande hillbillys när man ser Deliverance? 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd

Vad går spelet ut på? Är det ett RPG eller bara en medieval bohemia simulator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellowiener:

Vad går spelet ut på? Är det ett RPG eller bara en medieval bohemia simulator?

Utan att spoila för mycket.

Det är ett klassiskt fantasyupplägg (utan magi) med en bondpöjk som fantiserar om stordåd...
Bondpöjkens by attackeras av en ond kung och han ger sig ut på en farofylld resa. Typ...

Det är RPG.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Problem med korta frysningar?
Det jag läst på andra forum och testat som verkar hjälpa lite.
Kör spelet i fullscreen och inte bordeless.
Sänk alla tre "LOD distance" osv till ca 75-80%
Så försvinner det mesta av frysningarna som sker.

Förutom småbuggar och dessa frysningar så tycker jag att spelet är riktigt bra!

Permalänk
Medlem

@Främling: Vad rockar du då för hårdvara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hellowiener:

Vad går spelet ut på? Är det ett RPG eller bara en medieval bohemia simulator?

Tänk dig The Witcher men utan magi, drakar och andra konstiga varelser. Det är bara människor man behöver prata med eller döda. Man kan göra många av uppdragen på olika sätt, med våld, genom att prata eller genom att ta hjälp av andra. Gäller att hitta sin egen lösning på många av problemen.

Det negativa som jag kan se efter ca fem timmars spelande är att nästan alla uppdrag man får hör till huvudhistorien men detta kanske ändras sig när man kommer längre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det är ett riktigt fantastiskt spel, även om det finns en del buggar här och där. Jag ser en ljus framtid för Warhorse Studios.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

@Stefflo: Intressant. Jag spelar ändå bara "fighter types" i RPGn.
Så man dödar och lootar människobanditer istället för orcbanditer?

Permalänk

Jag har nu spelat i några timmar och tycker så här långt att det rent visuellt är helt fantastiskt. Musik och ljud håller också mycket hög kvalitet, även om en del röster kanske inte är så bra inlästa eller inte passar in riktigt. Visst är det så att min FPS ibland rollercoaster, men jag kan leva med det. Spelets höjdpunkt tycker jag ändå är storyn och hur de lyckas med att jag vill veta hur det ska gå, likt en riktigt bra TV-serie. Jag är djupt imponerad av vad Warhorse Studios har skapat. Vi ska komma ihåg att de gjort det på en tjugondel av budgeten som Skyrim hade.

Visa signatur

Pax Vobiscum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Det är ett klassiskt fantasyupplägg (utan magi)

Mycket av det som händer i spelet är ju dock historiskt korrekt, och många karaktärer (inklusive den onda kungen) är personer som faktiskt knatat omkring i verkligheten för sisådär 600 år sen.
Visserligen har utvecklarna självklart tagit sig en hel del friheter, men då det försöker vara så realistiskt som möjligt (och fortfarande fungera som ett mainstream spel) tycker jag ändå inte att det kan klassas som "fantasy"

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på en sandy bridge och 980 ti på 1440 eller liknande? Hur upplever ni prestandan? Går det att komma upp till 60 fps (eller nära) genom att tweeka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Någon som sitter på en sandy bridge och 980 ti på 1440 eller liknande? Hur upplever ni prestandan? Går det att komma upp till 60 fps (eller nära) genom att tweeka?

Jag kör med lite blandade inställningar, Shadows på 'Very High', Textures och Vegetation på 'Ultra High', resten 'High', detta i 1080p.
Ligger stabilt på 60FPS 90% av tiden, men ibland, speciellt inne i städerna nattetid när det springer runt femtioelva vakter med facklor som slänger skuggor överallt, dippar jag dock ner till en 40-50.
980Ti och 1070 är ju i stort sett samma sak rent prestandamässigt, och så sett tror jag absolut inte det är några problem att få till 60FPS i 1440p med en blandning av medium, high och ultra inställningar, men mitt inlägg hjälper väl ändå inte supermycket då jag inte har en aning om hur processorkrävande spelet är.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Mycket av det som händer i spelet är ju dock historiskt korrekt, och många karaktärer (inklusive den onda kungen) är personer som faktiskt knatat omkring i verkligheten för sisådär 600 år sen.
Visserligen har utvecklarna självklart tagit sig en hel del friheter, men då det försöker vara så realistiskt som möjligt (och fortfarande fungera som ett mainstream spel) tycker jag ändå inte att det kan klassas som "fantasy"

Stämmer. Klassar det inte heller som fantasy men storyn är fortfarande typisk fantasy med bondpojk eller annan typ av underdog, ofta ung man, som ger sig ut på lång resa och ska möta en övermäktig motståndare.

Hursomhelst var poängen att det är rpg. Historiskt äventyrs-rpg.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

AFR Friendly funkar för er med crossfire.

Får alla mer fps i borderless screen än med fullscreen?

Tvärtom för mig. Får cirka 10fps mer i fullscreen än med borderless

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

@Rixxz: Tackar för infon. Ska ta mig en funderare över helgen och så kanske jag slår till och köper nästa vecka!

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att testa spelet innan köp?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag köpte det till ps4 (PRO).

Än sålänge flyter allt på fint, har sett ett fåtal buggar och då främst med rendering av miljön.
För att komma från en såpass liten studio är jag verkligen impad, än sålänge.

Jag tycker det är väldigt intressant och spännande att det finns sådant djup i spelet utan att monster eller magi ens finns. Nytt och spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Finns det något sätt att testa spelet innan köp?

Det enda sättet är väl egentligen att köpa det via Steam och sen begära ett återköp om du inte gillar det, funkar klockrent så länge du inte spelar mer än två timmar alternativt väntar mer än 14 dagar innan du genomför det

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

Jag gillar det än så länge, utan tvekan något jag kommer plöja ner 100+ timmar, men med det sagt så skulle jag inte rekommendera spelet till någon i sitt nuvarande skick utan vänta några månader och låt dom patcha det först. Tveksam prestanda och många buggar, mestadels små buggar än så länge för mig och inget "game breaking". Laddningstiderna är emellanåt helt sinnessjukt långa, aldrig varit med om värre sen tiden då man satt på gamla trötta mekaniska diskar.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fRostmirE:

Jag gillar det än så länge, utan tvekan något jag kommer plöja ner 100+ timmar, men med det sagt så skulle jag inte rekommendera spelet till någon i sitt nuvarande skick utan vänta några månader och låt dom patcha det först. Tveksam prestanda och många buggar, mestadels små buggar än så länge för mig och inget "game breaking". Laddningstiderna är emellanåt helt sinnessjukt långa, aldrig varit med om värre sen tiden då man satt på gamla trötta mekaniska diskar.

Bara nyfiken, när får du långa laddningstider? Har själv inte märkt av några alls mer eller mindre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fRostmirE:

Jag gillar det än så länge, utan tvekan något jag kommer plöja ner 100+ timmar, men med det sagt så skulle jag inte rekommendera spelet till någon i sitt nuvarande skick utan vänta några månader och låt dom patcha det först. Tveksam prestanda och många buggar, mestadels små buggar än så länge för mig och inget "game breaking". Laddningstiderna är emellanåt helt sinnessjukt långa, aldrig varit med om värre sen tiden då man satt på gamla trötta mekaniska diskar.

Lägg över spelet på en SSD, verkar vara en enorm skillnad i detta spel. Själv har jag spelet på en 960 EVO 500GB och märker knappt av några laddningstider alls. Den mest märkbara är när spelet startas.