Permalänk
Medlem

Be quiet pure power L8 730w

Hej

Jag tänker köpa en ny dator och har spanat in be quiet pure power L8 730w. Chassit jag tänker köpa är ett fractal design r4. Jag är dock osäker på ifall kablarna på nätagget är tillräckligt långa eftersom jag läst en del kommentarer om att de är rätt korta. Nätagget är http://www.bequiet.com/en/powersupply/251

Jag är tacksam för all hjälp så fort som möjligt av er som har koll på detta nätagg då jag tänker lägga en beställning snart.

Det andra alternativet är corsair cx 750m.

Vilket är bäst av dessa båda är bäst? Ljudnivå är rätt viktigt, men allra viktigast är kvalitet (och självklart att kablarna är tillräckligt långa ).

Permalänk
Medlem

På Inet var det någon med R3 som använt det tror jag, och det gick, men kablarna(EPS12V och 24-pin) är väll bara runt 45-50cm tror jag mot Corsair som har 60/65cm. De flesta har sagt att det funkar i större chassin, men hur bra/dålig kabeldragning blir är jag osäker på.

Permalänk
Medlem

Det hjälper om du skriver hur mycket du är beredd att lägga på nytt nätagg. Behöver du verkligen över 700W, vad ska du driva och hur ser dina framtida uppgraderingsplaner ut för grafikkort & CPU?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag kommer främst att spela och se film. Består bla av ett asus r9 290 directcu, 16gig ram, asus z87-a och i5 4670k. Vill helst inte spendera mer än ca 900kr. Såg först på ett fractal design r2 750w, men det han ta slut. Så började spana in be quiet agget istället.

Permalänk
Medlem

Jag har samma nätagg fast 630w modellen. Kör ett R4 chassi och sladdarna hade jag inga problem med när jag installerade.
Nätagget är mycket tyst och fungerar klockrent.

Om du inte ska köra SLI/Crossfire i framtiden så räcker det om du köper Be quiet pure power L8 630W som jag har.

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

Har 630W:s modellen av detta nätagg, är mycket nöjd med det och det går mycket tyst. Sitter i ett Fractal Design Arc och hade inga problem med för korta kablar.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ok, låter bra. Tack så mycket för era svar.