Bluetooth dongle, får ej till att fungera

Permalänk
Medlem

Bluetooth dongle, får ej till att fungera

Hejsan!
Jag har nyligen upptäckt det fina med att koppla in en PS3-handkontroll till datorn för att spela med, och beställde därefter en billig bluetooth dongle på ebay för att även kunna köra trådlöst. Det "enda" felet är att jag ej för själva bluetooth donglen att fungera. När jag kopplar inte den står det att drivutinerna installeras och när jag går in i kontrollpanelen>maskinvara och ljud>enheter och skrivare så ligger den där med namnet MotioninJoy Virtual Xinput device med beteckningen Bluetooth-radio och det står även att enheten fungerar korrekt .

(Märkligt nog så heter även programmet som jag använder för att koppla in kontrollen MotioninJou DS3 Tool, coinsidence?)

Felet är att ingen bluetoothikon poppar upp i aktivitetsfältet som det gör på alla andra som kopplar in en bluetoothkomponent, den säger även att ingen bluetoothradio är inkopplad när jag startar programmet för fildelning via bluetooth. Någon som vet vad felet är?

Dongeln jag köpt är exakt samma som i denna videon (länkar den i slutet) där en snubbe även visar hur man ska koppla in, men som ej fungerar på min dator.

Väldigt tacksam för svar!

MVH NP96

http://www.youtube.com/watch?v=gyiRhJACj1I