Broadcom 802.11ac network adapter Asus G750 JW

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Broadcom 802.11ac network adapter Asus G750 JW

Hej!
Jag har precis köpt min nya gaming dator för väldigt mycket pengar och nu så vill inte mitt wi-fi funka har sökt runt på google i en vecka nu men inte funit något svar skulle vara super skyst om någon skulle kunna hjälpa mig?
Hälsn//David

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av DavidSS:

Hej!
Jag har precis köpt min nya gaming dator för väldigt mycket pengar och nu så vill inte mitt wi-fi funka har sökt runt på google i en vecka nu men inte funit något svar skulle vara super skyst om någon skulle kunna hjälpa mig?
Hälsn//David

Börja med att förklara hur det är kopplat. Fungerar andra enheter i hemmet? Vad har du för problem?

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Jag har kopplat in en internet kabel och den funkar prima men när jag ska köra wi-fi så går det ej Snälla hjälp mig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av DavidSS:

Jag har kopplat in en internet kabel och den funkar prima men när jag ska köra wi-fi så går det ej Snälla hjälp mig!

Om jag ska försöka hjälpa mig så måste du förklara mer detaljerat, fungerar det trådlösa på andra enheter? Vad händer när du försöker koppla upp dig till det trådlösa? Hur är router/modem kopplat?

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Aug 2009

Det kan vara 1000 saker, du måste ge oss mer information om hur du har det uppsatt där hemma med allt från vilken router du har, var den är. Till vad du testat på datorn. Och nätverket. Testat byta kanaler? Testat byta krypteringstyp? (Inte rekommenderat, men testat?).
Det är även 2 olika kretsar som hanterar wi-fi och ethernet så att det fungerar med kabel säger inte så mycket.

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staffanstorp
Registrerad
Jun 2014

Jag har samma problem med min Verkar som att det är något med att drivisarna inte riktigt vill fungera..i alla fall för min del så funkar dom inte. Vet dock inte om det kanske är ett fel som samtliga upplever

Hittade detta och kommer nog pröva, Hoppas det kan hjälpa någon anna som kankse har samma problem

"Problem solved. It turns out that there was nothing wrong with either the hardware or the software. What was a problem however was the fact that the Wi-Fi card was a Broadcom 802.11ac compatible card and its default settings were set to maximize the higher performance that can be achieved by an ac card as opposed to the more prevalent 802.11g or n compatible hotspot. This problem was addressed by going into properties for the Fi-Fi driver and changing the BSS Mode from 802.11a/b/g Performance to 802.11a/b/g/n Auto. The results have been astonishing. Whereas before the Si-Fi transport was barely able to function it suddenly became entirely reliable. On my home office system it sustains at 25 Mbps and my corporate office sustains a download of 2.5 mbps. Who knew? No one on the internet apparently since this is something I spent considerable amount of time Googling and worked on for months.
Richard Lewis Haggard
Marked as answer by Richard.Haggard Monday, October 07, 2013 12:47 PM

Hitta möjlig lösning på annat forum