Nvidia drivrutiner på två skärmar samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Nvidia drivrutiner på två skärmar samtidigt.

Hur ska jag göra för att få de två(den bärbara datorn och den externa skärmen) att drivas med Nvidias drivrutiner och inte Intels?

Hur jag än gör så drivs den externa skärmen av Intels drivrutiner. Jag kan inte ändra det i varken Intels eller Nvidias kontrollpanel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av NiftyNips:

Hur ska jag göra för att få de två(den bärbara datorn och den externa skärmen) att drivas med Nvidias drivrutiner och inte Intels?

Hur jag än gör så drivs den externa skärmen av Intels drivrutiner. Jag kan inte ändra det i varken Intels eller Nvidias kontrollpanel.

Troligtvis klarar korten bara av vars en skärm helt enkelt.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av NiftyNips:

Förmodligen kör du med ett "externt" nVidia kort med en utgång som går till din interna skärm, medans den externa är kopplad till den "interna" GPU, dvs intel CPU/GPU.

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av NiftyNips:

Kolla i bios i cpu inställningarna om du kan slå av/inaktivera gpun i cpun

ASUS MAXIMUS X HERO / i7 8700k 5.2GHz / EK -Kit L360 / Corsair Vengeance 3200 32GB / Palit GTX 1080 Ti / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 960 FVO 1T / Chassi CM Storm Vit / CORSAIR 850W 80+ Gould / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 10 Pro 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: Note 4 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi