Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
överkalix
Registrerad
Sep 2010

msi problem

hej. jag har stora problem med min msi dator som är 2år gammal eftersom det ser ut som att laddarn åker ut och in flera gånger och sedan crachar den och det luktar det bränd el eller vad man nu kan säga. är det bara att skrota den och köpa ny eller går det att fixa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av össebösse:

hej. jag har stora problem med min msi dator som är 2år gammal eftersom det ser ut som att laddarn åker ut och in flera gånger och sedan crachar den och det luktar det bränd el eller vad man nu kan säga. är det bara att skrota den och köpa ny eller går det att fixa?

Åker laddaren ut och in? Kan vara så att kontakten där nätadaptern sitter börjar ge upp eller att nätadaptern är trasig. Isf är det ganska billigt att fixa. Om det inte ännu har gått två år så bör garanti gälla. Vilken modell är det förresten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
överkalix
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av nakednakedguy:

Åker laddaren ut och in? Kan vara så att kontakten där nätadaptern sitter börjar ge upp eller att nätadaptern är trasig. Isf är det ganska billigt att fixa. Om det inte ännu har gått två år så bör garanti gälla. Vilken modell är det förresten?

det luktar från datorn. tror du fortfarande att det är det eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

den har väl dammat igen om det luktar bränt

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av össebösse:

det luktar från datorn. tror du fortfarande att det är det eller?

Vad menar du med att det verkar som att laddaren åker in och ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
överkalix
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av nakednakedguy:

Vad menar du med att det verkar som att laddaren åker in och ut?

den sitter där bak men den slutar ladda och börjar ladda

och tror inte att det är damm för jag blåser ur den ganska ofta

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av össebösse:

den sitter där bak men den slutar ladda och börjar ladda

och tror inte att det är damm för jag blåser ur den ganska ofta

Har precis haft samma problem. Slutade med rejäl rökpuff och nu funkar inte nätagget längre. Bara batteriet. Min är också ca 2 år gammal. Efter 1 år fick jag skicka in på reperation, också då nätproblem.

Blir aldrig mer MSI!

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.