Vilken mus? Kinzu v2, SS Kana eller zowie ec2? (GÄRNA MER FÖRSLAG)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Vilken mus? Kinzu v2, SS Kana eller zowie ec2? (GÄRNA MER FÖRSLAG)

Har en corsair m90 mus nu som jag har haft ett tag men knapparna har blivit sega efter att ha tappat den några gånger när jag ska på lan. Den är ca 120mm lång dvs inte så stor. Min bror har en ss sensei men den känns stor. Måste kanske vänja mig vid större möss?
Jag har claw grip och normal stor hand.

Det jag gillar med m90 är formen och hur den flyter på mattan. (ska skaffa en qck+ sen) Den är ganska tung. Metallplattor på undersidan.
Jag är en tävlingsinriktad när det kommer till spel. Spelar "esport" i bf4 med ett lag. Och competitive med vänner i csgo.
Mouse acceleration är aboslut inget jag vill ha. Har testat med corsair m90'n och vad jag kan få fram är det aboslut ingen MA.
Gick in i bf4 och gjorde en 360 sakta och sen fort tillbaka. Hamnade fel med cirka 3mm på skärmen. Mousen går upp och ner så det kan ju inte bli precis exakt.

Älskar min m90 och funderar på att bara köpa en likadan.
Men jag gillar simpelheten o de 3 mössen jag tidigare nämnt. Men vilken är "bäst". Eller bara att välja den jag tycker om mest.

Lutar mig mycket mot kinzu. 117mm kan bli lite litet dock. men formen är bra.
Kana har också formen bra. 124mm. också lite större än min då.
zowie ec2 är 120mm precis som min m90 men designen ser lite underlig ut.

Några andra bra möss ni kanske kan rekommendera

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Nowa:

Har en corsair m90 mus nu som jag har haft ett tag men knapparna har blivit sega efter att ha tappat den några gånger när jag ska på lan. Den är ca 120mm lång dvs inte så stor. Min bror har en ss sensei men den känns stor. Måste kanske vänja mig vid större möss?
Jag har claw grip och normal stor hand.

Det jag gillar med m90 är formen och hur den flyter på mattan. (ska skaffa en qck+ sen) Den är ganska tung. Metallplattor på undersidan.
Jag är en tävlingsinriktad när det kommer till spel. Spelar "esport" i bf4 med ett lag. Och competitive med vänner i csgo.
Mouse acceleration är aboslut inget jag vill ha. Har testat med corsair m90'n och vad jag kan få fram är det aboslut ingen MA.
Gick in i bf4 och gjorde en 360 sakta och sen fort tillbaka. Hamnade fel med cirka 3mm på skärmen. Mousen går upp och ner så det kan ju inte bli precis exakt.

Älskar min m90 och funderar på att bara köpa en likadan.
Men jag gillar simpelheten o de 3 mössen jag tidigare nämnt. Men vilken är "bäst". Eller bara att välja den jag tycker om mest.

Lutar mig mycket mot kinzu. 117mm kan bli lite litet dock. men formen är bra.
Kana har också formen bra. 124mm. också lite större än min då.
zowie ec2 är 120mm precis som min m90 men designen ser lite underlig ut.

Några andra bra möss ni kanske kan rekommendera

Sensein var lite för stor för mig, Kanan är perfekt. Ligger som en dröm i handflatan Har haft Kinzu, den var lite för liten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

ok tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Kör kana jag också, bästa musen rent formmässigt ja någonsin ägt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av dj_aleks:

Kör kana jag också, bästa musen rent formmässigt ja någonsin ägt

Håller med. Se bara till att få version 2 av kanan som har en kraftigt förbättrad sensor, bättre switchar för knapparna och bättre greppyta.

Namn : Jesper | Ålder : 42 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.