Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Chassi belysning

Köpte en LED slinga från NZXT som jag drog ett varv runt chassits insida men känner inte att den ger samma ljus som jag hoppats på, så som på första bilden. Den andra bilden är då på min dator och känner att den inte alls ger samma ljus effekt. Känns som att den lyser lite svagt. Bilden är tagen med iphone kamera så inte den bästa kvalitén.

Fick också en tanke nyss som kanske skulle kunna bli bra. Är det möjligt att fästa tunna LED lister i blått under moderkortet längs kanterna så att det lyser blått ut runtom?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-=Sthlm=-
Registrerad
Sep 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Vad ska jag med kontrollen till för en vit LED list?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Dec 2005

Jag lånar tråden lite.
Jag köpte för ett tag sedan ljusslingor på ebay. 30 cm slingor med 10 cm kabel med molexkontakt som lyser rött. Inget avancerat utan bara röda led slingor.
Jag har ett Coolermaster CM Stormtrooper och har börjat med att montera ledslingor i toppen riktade utåt.
Sen så har jag ventilationshål på varje sidoplåt. Där har jag monterat ytterligare ledslingor så det lyser rött därifrån med.
Men nu behöver jag era åsikter. Jag har en sidoplåt med fönster och funderar hur jag skall montera ledslingorna så dom lyser upp komponenterna på bästa/snyggast sätt.
Jag har funderat på o sätta dom på insidan sidoplåten så dom riktar ljuset innåt mot moderkortet eller montera dom så ljuset riktas längs med sidoplåten.

Detta projekt kommer inte att vara något stort utan ett litet projekt. Jag vill börja nånstans o modda lite lätt utan att behöva göra några större modifikationer av chassit.
Jag skaffade ett fulltower för att kunna få plats med många hårddiskar och bra luftkylning.

Temat går i svart och rött
Mitt System.
Chassi: Coolermaster CM Storm Trooper
CPU: AMD FX-8350
CPU KYLARE: Coolermaster 212 EVO
GPU: Gigabyte Radeon HD R9 270X 2GB
RAM: 8GB DDR3 1600mhz (Corsair)
SSD: 120GB Samsung EVO 840 120GB

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-R928WF3OC-3GD (Radeon R9 280) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD 1 (OS): Samsung 840 EVO 120 GB | SSD 2 (Games): Samsung 850 EVO 250 GB | SSD 3 (Games): Samsung 840 EVO 120 GB | HDD (Lagring): Seagate Baracuda 4TB | Streaming card: Elgato Game Capture HD60 PRO (PCI-E) | Chassi: Cooler Master Storm Trooper | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 2x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz