Permalänk
Medlem

Var köpa tgb med ALPS?

Hej Alla!

Först, eftersom jag är en tangentbordsfreak, så anser jag att man inte kan ha för många. Så har vi benat ut varför man skaffar mer än ett så slipper folk fråga

Eftersom jag jag redan vid högstadiet satt vid gamla IBM PS/2 och Bucklingspring så var jag såld redan då och har på senare tid införskaffat lite tangentbord med både Cherry MX Red, Blue, Black och Green.

För någon dag sedan skulle det slängas ett tangentbord på jobbet som stått och skräpat ett tag och som den tanegtbordsfreak man är kunde man inte låta bli att kolla in det varpå till min förtjusning det satt Vita ALPS på detta.

Nu till min huvudfråga, var kan man idag hitta tangentbord med ALPS brytare i modernt utförande? Med modernt utförande så menar jag t.ex. Filco Zero och inte äldre Dell tangentbord från 90-talet, som det i och för sig inte är något fel på.

Jag har försökt hitta ett Filco Zero med ALPS men det verkar totalt omöjligt eftersom dessa inte verkar tillverkas längre(?).

Väl mött,

Christian.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark