Permalänk
Medlem

Nya grejer!

Hej!
Jag känner att mitt headset och mus börjar slappa efter. Headsetet har vart dåligt länge, men har inte orkat bytt. Men musen som är så bra börjar ha sina sista timmar med mig. Iallafall så är det dem enda riktiga "gaming" prylarna jag haft. Så jag har inte koll alls på känsla osv på andra märken. Det jag funderar på är att köpa ett Qpad qh-90 som headset, och någon razer eller g400s som mus.

BUDGET
Headset: 1000~kr
Mus: 5-600~kr

Om det blir en väldig skillnad på båda delarna så kan jag lägga ut mer
Prylarna jag har har ni i min signatur och om det är mer ni undrar så får nå fråga.
Tacksam för svar!

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Medlem

Bytte själv just ut de delar du villl uppgradera och är störtnöjd med mina. Skaffade en Razer Deathadder 2013 och ett Plantronics Rig-headset. Ljudet är miltals bättre än mitt gamla headset och musen har gjort mitt BF4-pangande mycket roligare - hade en Logitech G500 innan som det måste ha varit något fel på.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Jag ska själv åka o köpa en deathadder 2013 idag har en deathadder just nu som är sliten och när jag kände på 2013 versionen i butik blev jag såld direkt!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Bytte själv just ut de delar du villl uppgradera och är störtnöjd med mina. Skaffade en Razer Deathadder 2013 och ett Plantronics Rig-headset. Ljudet är miltals bättre än mitt gamla headset och musen har gjort mitt BF4-pangande mycket roligare - hade en Logitech G500 innan som det måste ha varit något fel på.

Skrivet av CusmaR:

Jag ska själv åka o köpa en deathadder 2013 idag har en deathadder just nu som är sliten och när jag kände på 2013 versionen i butik blev jag såld direkt!

jag får ta och åka på elgiganten eller mediamarket ock känna och klämma lite, jag spelar föressten league of legends och loadout/tf2 för det mesta

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90/85 är mycket bra.
Själv har jag en Qpad 5k också som har hållt länge nu, så den är jag också nöjd med. Men för möss så är ju smaken som baken

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Qpad QH-90/85 är mycket bra.
Själv har jag en Qpad 5k också som har hållt länge nu, så den är jag också nöjd med. Men för möss så är ju smaken som baken

möss är ju väldigt personligt, och inom en normal budget har jag har qh-90 är bra! tack för svaret!

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk

signatur

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

"Och någon Razer"

...

Permalänk
Medlem

Kör på en Mionix Avior 8200 själv, testat många möss under min tid och detta är en som faktiskt ligger bra i mind hand.

Men är du ute efter mycket knappar? Spacad mus? Liten? Stor? Ergonomisk eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kör på en Mionix Avior 8200 själv, testat många möss under min tid och detta är en som faktiskt ligger bra i mind hand.

Men är du ute efter mycket knappar? Spacad mus? Liten? Stor? Ergonomisk eller inte?

Många knappar är helst inte något jag vill ha, den jag har nu är rätt stor och sisådär lagom tung kanske ska köpa en g400s ändå. Får somsagt åka att känna och klämma

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

"Och någon Razer"

...

jag har hört att razer är bra bara, sen har jag inte tänkt så mycket mer på det, jag ursäktar en dålig bekskrivning

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Skrivet av tarnisha:

jag har hört att razer är bra bara, sen har jag inte tänkt så mycket mer på det, jag ursäktar en dålig bekskrivning

Ge inte tips på saker du inte själv använt. Ett tips bara.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarnisha:

jag har hört att razer är bra bara, sen har jag inte tänkt så mycket mer på det, jag ursäktar en dålig bekskrivning

Har en SteelSeries Sensei mus, gillar den starkt.