Hz går ner om teamspeak är uppe på andra skärmen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2005

Hz går ner om teamspeak är uppe på andra skärmen

Hej.

Jag har Radeon 7950 därför provar jag lägga ett inlägg här då det kanske är fler som känner igen det här.

Jag har 2 st skärmar där min main är 120 hz och min secondary är 60 hz. Detta fungerar alldeles utmärkt och jag kan spela i fullskärm på min main i 120 hz och ha diverse program uppe på min secondary så som HW-monitor, GPUID och så vidare.

Nu till problemet - när jag har teamspeak uppe på min secondary så drar det ner hzen på min main. Minimerar jag Teamspeak så är det OK igen. Varför är det så? Går det att lösa på något vis?

Kollar jag i skärmens OSD-meny står det 120 hz och kollar jag i spelets menyer står det 120 hz, kollar jag i windows står det också 120 hz. Men jag märker tydligt att det inte är 120 hz.

Jag har provat lite olika saker och vid tidigare tillfällen så kunde jag i windows ställa ner till 60 hz medans jag har teamspeak uppe som jag vill ha det, och sedan ställa upp hz till 120 igen. Då gick det fint tills nästa omstart. Detta fungerar dessvärre inte längre

Mvh Milky - citera för svar
Dancase A4-SFX v2 - i7 6700k - Cryorig C7 - Corsair LPX Black 2x8 GB - MSI Z170I - Asus GTX 1080 - Corsair SF600
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4