Magic Lantern till 60D problem, hjälp!

Permalänk
Medlem

Magic Lantern till 60D problem, hjälp!

Tja, jag har gjort allt man ska göra innan man gör hela den här grejen.

Kollar Firmware version jag skulle ha. 1.1.1, det hade jag.
Formaterat om.
Återställer kamerans alla inställningar.
Laddat batteriet fullt.

Så jag gjorde så här sen, laddade hem Magic Lantern 2.3 i Winrar.
Lägger den på skrivbordet, tar fram kortläsare.
Stänger av kameran och har den i M mode.
Pluggar in SD kortet in i kortläsaren och ser 2 mappar inne i SD kortet.
Lägger in alla filer såg på ett Youtube klipp där nån med samma kamera gör så här.
Drar ur SD kortet ur läsaren pluggar in den i kameran och trycker på kameran på ON och jag är i M mode, då går jag in till menyn för Firmware update.
Den uppdaterar startar om sig och kommer till samma meny original men sedan så dyker det upp grön text som säger att det är klart så den ber mig starta om kameran, jag gör det och Sensor Cleaning dyker upp och jag trycker fram menyn.
Men jag är fortfarande kvar på samma meny som kamerans standard M mode i vanliga, inte alls i den nya och jag går in och kollar Firmware där står det tydligt Firmware Ver. 1.1.1-ml-v2.3.

Vad är det som är fel, hjälp?

Nån som har hållit på med sådant och vet om det eller stött på liknande som jag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har du tryckt på skräpkorgen för att komma in i Magic Lantern menyn?
MVH
squse

Permalänk

När du har uppdaterat kamerans firmware. Har du efter det också formaterat kortet med mjukvaran EOScard. Efter EOScard-formateringen klistra in magic lantern-filerna på kortet om de inte hamnar där automatiskt.

Permalänk

Som squse säger är det papperskorgen du trycker på för att komma in i ML menyn

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag upptäckte på egen hand att man trycker på skräpkorgs knappen på kameran, så det är lugnt.

Men under 1 dag som jag har använt mig av det så är det lite saker som händer kameran.

När jag ska filma och så... För jag hämtade också hem nån beta av 2.4 Nightly nånting...

Och då får jag stöd för flera inställningar men det blir Error, lagg i display och videon får konstiga färgiga prickar och sådana fel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil