Problem med sekundär skärm till laptop.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Problem med sekundär skärm till laptop.

Tjena, vet inte om jag placerat tråden korrekt men i sådana fall kan admin förflytta den utan protest!

Mitt problem är att jag har en Thor laptop som jag köpte i våras och allt flyter på som vanligt förutom när jag kopplar in en TFT skärm till den. Man vill ju helst inte gibba på en laptop skärm? När jag kopplar in skärmen i laptopen blir den helt svart och jag tvingas stänga av och sätta på skärmen x antal gånger innan färgerna börjar långsamt komma tillbaka. Ca 25 gånger krävs on/off innan skärmen fungerar. Någon som haft/har liknande problem? Mina drivrutiner för grafikkorten är uppdaterade och detta problemet kvarstår trots byte av skärm.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Och du byter till den kopplade skärmen hur ? Nvidia settings ? win + p ? Syns den ?
Eller kopplar du bara i den och börjar trycka on/off som en dåre ?

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av WongFeiHung:

Och du byter till den kopplade skärmen hur ? Nvidia settings ? win + p ? Syns den ?
Eller kopplar du bara i den och börjar trycka on/off som en dåre ?

Ja eller hur menar du? jag kopplar in sladden i laptopen från skärmen och sedan ska det ju bara gå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Det är inte säkert att din dator är inställd på att automatiskt växla till eller aktivera en sekundär skärm. Att hamra på on/off-knappen hjälper inte heller utan du får aktivera skärmen. Enklast genom att hålla ner Win och trycka på P tills dess att det läge du vill ha är det markerade. Denna funktion är tänkt till projektorer så den sekundära skärmen benämns som projektor under W7 men det gör ingen skillnad i funktionalitet, på åttan heter den sekundär bildskärm som den borde heta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av snajk:

Det är inte säkert att din dator är inställd på att automatiskt växla till eller aktivera en sekundär skärm. Att hamra på on/off-knappen hjälper inte heller utan du får aktivera skärmen. Enklast genom att hålla ner Win och trycka på P tills dess att det läge du vill ha är det markerade. Denna funktion är tänkt till projektorer så den sekundära skärmen benämns som projektor under W7 men det gör ingen skillnad i funktionalitet, på åttan heter den sekundär bildskärm som den borde heta.

Asså ni verkar inte förstå mitt problem. Jag har på så att när jag sätter in en annan skärm via hdmi tex så visar den windows bara på skärm #2 men när jag sätter in datorskärmar visar datorskärmen bara en liten fyrkant nere i högra hörnet sedan stängs den av så jag får fortsätta tills den här suddiga fyrkanten blir över hela skärmen. Det är typ dimma/brightness som krånglar på skärmen jag sätter i och jag har prövat flera olika och ingen av dom är sönder eller trasiga.