Nya Samsung 900X3G-K02SE Vikt 1,13 kg

Permalänk

Nya Samsung 900X3G-K02SE Vikt 1,13 kg

Hallå!

Om någon har investerat i ovanstående Samsung eller mostv är jag intresserad av er uppfattning av denna mycket lätta dator. Vi får hoppas Sweclockers gör en en review av denna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2493828

Permalänk
Medlem

Jag köpte den fast med 128 gb/4 gb och qhd+ skärm med touch istället. Prestandan är det inget större fel på, beror väl lite på vad du ska ha den till. Batteriet håller ca 2 dagar vid "normalt" slösurfande osv. Mycket bloatware i den tyvärr. Känslan på tangentbordet är inte det bästa, men sen kan man nog inte förvänta sig något enormt eftersom den är så tunn.

Permalänk

Bloatware går ju att ordna, tangentbordet är ju däremot svårare att fixa. Är den högljudd (fläktljud) vid belastning?

Permalänk
Medlem

Är du i en helt tyst miljö så hör du datorn lite grann, men det är absolut inget man stör sig på. Och det är väldigt sällan att fläktarna går igång för min del iaf.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av clarkbones:

Hallå!

Om någon har investerat i ovanstående Samsung eller mostv är jag intresserad av er uppfattning av denna mycket lätta dator. Vi får hoppas Sweclockers gör en en review av denna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2493828

Hej clarkbones,

Det där är samma datordesign som tidigare versioner av Samsung 900X3C/D/E/F, där den enda skillnad vad jag kan se är uppgraderingen till Haswell. Vi har testat föregångaren och kommer tyvärr inte ta in den nya modellen du länkat till (900X3G) då det är mer eller mindre samma dator. Helhetsintrycket från vår recension bör vara mer eller mindre exakt detsamma utöver batteritiden som borde vara ~50% bättre.

Förövrigt är det väldigt kul att Samsung valt att uppgradera Samsung 900X3 med Haswell då det var min personliga favorit Ultrabook med Ivy Bridge.

Skrivet av Enceladus:

Jag köpte den fast med 128 gb/4 gb och qhd+ skärm med touch istället. Prestandan är det inget större fel på, beror väl lite på vad du ska ha den till. Batteriet håller ca 2 dagar vid "normalt" slösurfande osv. Mycket bloatware i den tyvärr. Känslan på tangentbordet är inte det bästa, men sen kan man nog inte förvänta sig något enormt eftersom den är så tunn.

Tänkte bara påpeka att den modell du köpt är den senare chassidesignen (940X3G) med vissa mindre skillnader, bland annat skärmen och att den är något tyngre/tjockare för att husera ett större batteri.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det är det kanske, men den är faktiskt snarlik som han sökte
Oavsett modell tycker jag det är en bra tyst, lätt dator. Bra byggkvalité dessutom.

Permalänk

Låter hursomhelst som en lovande dator. Hoppas bara att det kommer en version med I7-processor.

Permalänk
Medlem

Jag har den äldre modellen med samma skärm, 4 MB minne och 128 GB SSD. Den har fantastisk skärm och är snabb som en iller. Jag är känslig för störande ljud från hårddisk och fläkt men den här datorn är knäpptyst - måste lägga örat nära för att höra ett svagt sus när fläkten går. Det enda som är lite knepigt är tangentbordet (kort anslag) som kräver lite tillvänjning. Med en förstoring på 140 % i Explorer så är bilden perfekt även för en medelålders person som mig!

Permalänk
Medlem

4MB minne låter lite snålt för att vara Samsung

OnT: Har känt på den i butik. Stod mellan den och Yoga 2 Pro. Valde Y2P framför Samsung. Just för att minne var så begränsat på de modeller som fanns tillgängliga, endast 4GB. Finns med 8GB, men det är Ativ Plus om jag inte minns fel. Modellerna är väldigt lika gällande tangentbordet, det är helt klart dugligt men det finns bättre. Skulle säga att det har samma kvalité som Lenovos Y2P, varken lysande eller katastrof.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarkbones:

Hallå!

Om någon har investerat i ovanstående Samsung eller mostv är jag intresserad av er uppfattning av denna mycket lätta dator. Vi får hoppas Sweclockers gör en en review av denna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2493828

Jag har haft datorn i en vecka nu ungefär så jag kanske får återkomma med ett med samlat omdöme senare. Men mitt intryck än så länge är att den känns gedigen. Fungerar bra att skriva på trots kort slaglängd. De negativa saker som jag upptäckt är väl främst att det låter en lite om knapparna och att det förekommer viss backlight bleeding. Det sistnämnda syns punktvis nära skärmkanten när en svart bild visas med ganska hög ljusstyrka. Vad gäller ljud från knappar är det inget man reagerar på om det finns visst bakgrundsljud, men om man sitter i ett tyst rum hörs det en del ifall man inte skriver lite mjukare.

Hör av dig om du fortfarande är nyfiken på modellen och har några frågor. Sammanfattningsvis kan jag säga att jag än så länge är nöjd med datorn.