Permalänk

Tangentbord 1000kr

Jag letar inte nödvändigtvis efter att köpa ett nytt tangentbord just NU, men jag letar efter valmöjligheter för när jag vill köpa ett.

Jag har en budget på runt 1000kr bara för att jag vill ha ett mekaniskt men jag vet att det finns billigare. Jag letar alltså efter kvalitet oavsett om det är billigt eller dyrt. Jag letar efter valmöjligheter och inte ETT PERFEKT tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harveyspec:

Jag letar inte nödvändigtvis efter att köpa ett nytt tangentbord just NU, men jag letar efter valmöjligheter för när jag vill köpa ett.

Jag har en budget på runt 1000kr bara för att jag vill ha ett mekaniskt men jag vet att det finns billigare. Jag letar alltså efter kvalitet oavsett om det är billigt eller dyrt. Jag letar efter valmöjligheter och inte ETT PERFEKT tangentbord.

Vore jag du så skulle jag ha sparat lite till och köpt ett Ducky, där har du kvalitet rakt igenom.
Bland det bästa du kan få tag i imo, satt själv i samma sits som dej med det blev ett Ducky till slut och jag har inte tittat tillbaka sen dess, var värt varenda krona samt så är dem diskreta och inte lika "flashiga" som Razer, Corsair etc

Permalänk
Skrivet av mrbobbin:

Vore jag du så skulle jag ha sparat lite till och köpt ett Ducky, där har du kvalitet rakt igenom.
Bland det bästa du kan få tag i imo, satt själv i samma sits som dej med det blev ett Ducky till slut och jag har inte tittat tillbaka sen dess, var värt varenda krona samt så är dem diskreta och inte lika "flashiga" som Razer, Corsair etc

Det finns tydligen rätt många Ducky tangentbord. Vilket har du?

Permalänk

Jag hittade detta på inet. http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Kan någon säga om det har erfarenhet av det tangentbordet och möjligen ge något mer alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harveyspec:

Jag hittade detta på inet. http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Kan någon säga om det har erfarenhet av det tangentbordet och möjligen ge något mer alternativ.

Jag hade rekommenderat dig att hålla dig ifrån Ione som func kb-460 baseras på.
Filco eller ducky, men tyvärr så kostar det runt 300-500kr över din budget.

Alternativ: Filco Majestouch 2, Ducky shine 3, Ducky Zero S (billigast)

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harveyspec:

Jag hittade detta på inet. http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Kan någon säga om det har erfarenhet av det tangentbordet och möjligen ge något mer alternativ.

Jag har det och jag gillar det. Bra att det finns belysning, men att man även kan stänga av den.

Okej kvalitet för priset.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Kolla in CM Storm Quickfire Rapid (tenkeyless) och Quickfire XT (tenkey). Är ett Filco med CM Storm logga.

Permalänk
Medlem

Man måste inte köpa ett Duky för 1500kr för att få ett bra tangenbord. Det är som att säga att alla som inte kör Volvo har dåliga bilar. Det finns bra tangentbord i klassen kring 700-1000kr. Men att välja brytare är en helt annan sak.. Röda, svarta, bruna eller blå? Hade tittat mer på detta än på vilket märke. Hade åkt runt och provat lite på välsorterade affärer innan man bestämmer sig.
Om du vill ha mer info om Func kb-460 så ta en titta på länken:
http://www.sweclockers.com/recension/17972-func-kb-460-med-ch...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Har du inte krav på belysning och tycker tenkeyless funkar bra så är Quickfire Rapid från CM Storm ett riktigt bra tangentbord. Jag beställde hem både ett sånt och ett Ducky shine 3 och duckyt fick åka tillbaka eftersom kvalieten i mina ögon var precis lika bra, samt att jag märkte att jag har noll behov av bakgrundsbelysning.

QFR ser dessutom inte ut som på bilderna, det är helt svart med en logga på sidan du har mot skärmen, som då således inte syns alls.

Permalänk
Inaktiv

Har jämfört Ducky och Corsair och får gå emot strömmen.. Corsair känns bättre kvalitetsmässigt och overall. "Bara" 90 kronor över din budget: http://cdon.se/hemelektronik/corsair/corsair-vengeance-k70-me...

Aluminiumet som skalet är gjort av får det att kännas som att den skulle klara av att en pansarvagn kör över den utan en skråma. Handledsstödet är också grymt, för att citera en recension på YouTube "feels like liquid cashmere".

Permalänk
Medlem

KÖpte ett Logitech 710+, och är sjukt nöjd. Kan bara rekommendera.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harveyspec:

Det finns tydligen rätt många Ducky tangentbord. Vilket har du?

Shine 3 med blå brytare

Skrivet av NightFred:

Man måste inte köpa ett Duky för 1500kr för att få ett bra tangenbord. Det är som att säga att alla som inte kör Volvo har dåliga bilar. Det finns bra tangentbord i klassen kring 700-1000kr. Men att välja brytare är en helt annan sak.. Röda, svarta, bruna eller blå? Hade tittat mer på detta än på vilket märke. Hade åkt runt och provat lite på välsorterade affärer innan man bestämmer sig.
Om du vill ha mer info om Func kb-460 så ta en titta på länken:
http://www.sweclockers.com/recension/17972-func-kb-460-med-ch...

Vart står det att någon säger att allt annat är dåligt?

Permalänk

Har själv ett Corsair K70 och är grymt nöjd med det, som en tidigare sa så är handledsstödet grymt skönt och det är riktigt bra
kvalité rakt igenom.
Sen om man tycker det är irriterande med alla knappar lysande finns det ett läge där du kan välja Vilka knappar du vill ska lysa.
Kan inte annat än rekomendera det men hoppas du blir nöjd vad du än köper

Permalänk
Medlem

Logitech g710+ är riktigt bra.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Själv har jag tänkt köpa Qpad MK-85, sjukt skönt att skriva på och spela med. Priset är dock lite högre än du skrev, men jag tycker det är lätt värt det.

Bakgrundbelysning, medaknappar, macros, N-key rollover, USB portar samt audiojacks till headset så man kan köra kortare kablar

http://www.inet.se/produkt/6101693/qpad-mk-85-pro-gaming-mech...

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Avstängd

Corsair K70 kvalité rakt igenom, aluminium!

Permalänk
Medlem

Mionix zibal 60.
Nuff said.

Mina anledningar:
1. supporten är den bästa jag vart med om. (behövde ett nytt handledstöd, pga. transportskada på väg till lan)
2. kvalitén! gedigen kabel, rejäla knappar, och framför allt ordentligt byggt, inga delar som skramlar.
3. du behöver inga drivrutiner, alla funktioner fungerar ändå.
4. belysnigen har 4 steg från släkt till fullt drag.
5. Det är från sverige, svensk design, svenskt företag.
6. sänkt från 1400 till 990 i de allra flesta butikerna nu.
Nackdelar:
1. Finns "bara" ett grönt lyse
2. de första batcharna som lämnade fabrik hade fel layout på knapparna. Detta är dock åtgärdat, och supporten delar utt nya keycap sett till de som har fått fel.

Bara mina åsikter

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Qpad mk50 eller tesoro G1n. Båda dessa har extremt bra byggkvalitet. Jag har själv tesoro. God luck

Permalänk
Medlem

Jag undrar en sak.

Ett standard tangentbord kostar ca 30-50kr och du vill betala 1000Kr Vad är motiveringen??? större eller minde knappar eller måste det ha en speciell form på grund av dina händer (vinkel, böjt) Eller är det som med kläder man betalar för ett märke inte för kvalitet. Förklara till en som inte förstår

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

rekomenderar Steelseries g6v2, 690kr på webhallen, sjukt värt pengarna!

Permalänk

Sitter med ett Tesoro Durandal G1NL Ultimate och är grymt nöjd, så den rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jag undrar en sak.

Ett standard tangentbord kostar ca 30-50kr och du vill betala 1000Kr Vad är motiveringen??? större eller minde knappar eller måste det ha en speciell form på grund av dina händer (vinkel, böjt) Eller är det som med kläder man betalar för ett märke inte för kvalitet. Förklara till en som inte förstår

Mekaniska tangentbord ger en helt annan känsla när du använder dom. Generellt håller dom för 15-50 miljoner nedtryck per knapp och varje "knapp" är lätt att plocka av (vilket gör att dom är lätta att underhålla, tvättar mina knappar med protesrengöring, och dom håller i princip för evigt). Kvaliten är alltså vida överlägsen traditionella plastbord med t.ex. rubber domes.
Det är dock lite av en drog när det kommer till vilka switchar, olika mekaniska tangentborg har olika känsla och ljudnivå/signatur, jag började med ett med blåa Cherry MX, nu har jag två med Cherry MX Brown och ett med Cherry MX Black (så jag har lagt strax under 6k på tangentbord senaste åren). Olika switchar fungerar olika bra för olika ändamål, jag föredrar bruna för koda/traditionellt användande och svarta för FPS. Sitter dock och väntar på tangentbordens enhörning som ska dyka upp i April (Cherry MX Clear).