Sony Vaio Pro 13 tackpad ger inget "klick" i nedre högra hörnet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2008

Sony Vaio Pro 13 tackpad ger inget "klick" i nedre högra hörnet

Min flickväns Vaio skickades in på lagning delvis p.g.a. att trackpaden inte gav klick i något utav de nedre hörnen. Det var även ett ganska stort glapp mellan att den var i sitt högsta läge och till läget där man kan utföra ett klick. Detta medförde att det var omöjligt att högerklicka utan att behöva anstränga sig och leta efter ett ställe där den reagerade. Väl efter lagning verkade allt bra när den stog på bordet och vi provade alla klickmöjligheter. Dock så när man antingen håller den i luften eller har den i knät så ger den återigen inget klick i nedre högra hörnet. Den verkar alltså behöva ett plant och stabilt underlag. Detta är nog också anledningen till att Sonys reparationsteam inte upptäckte felet då de bara testar datorn på ett bord.

Det som utfördes vid reparation var bl.a. att byta plasten på baksidan(antagligen för att den var för mjuk eller för tunn för att ge stöd för trackpaden). Jag har en precis likadan dator och min fungerar klockrent även om jag kan tycka att jag också har ett litet glapp, men det får man väll leva med när det kommer till en tunn kolfiberdator.

Någon annan som har liknande problem? Detta ska man väll knappast acceptera utan skicka in den på reparation igen? En bärbar dator härstammar ju trots allt från "LAPtop" och blir lite motsägelsefullt när den inte fungerar vid "knäanvändande".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Har inte tänkt så mycket på det, men inser att min vaio har samma problem. De bytte alltså ut plasten på garantin utan kostnad? Blev datorn upphämtad eller lämnade du i butik?