ASUS 280X + NZXT KRAKEN + Vattenkylning

Permalänk
Medlem

ASUS 280X + NZXT KRAKEN + Vattenkylning

Hej!

Fungerar det att sätta dit NZXT Kraken på ett Asus R9 280X DC2 och sedan koppla till http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/182453-cooler...

Det är endast till för att original kylaren har gått sönder och finns inget annat att få tag på.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Hej!

Fungerar det att sätta dit NZXT Kraken på ett Asus R9 280X DC2 och sedan koppla till http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/182453-cooler...

Det är endast till för att original kylaren har gått sönder och finns inget annat att få tag på.

Hur har original kylaren gått sönder ? Är det självförvållat ? Annars kanske det går på garantin ?

Hursomhelst, nej, den där kylaren som ej att fungera med en NZXT G10. Eftersom den använder ett runt format för deras slutna vattenkylnings lösningar. Finns dock flertal andra tillverkare som använder samma sorts lösning.

Bild

Dold text

Slutna vattenkylnings lösningar som är kompatibla med NZXT G10.

Citat:

NZXT : Kraken X60, Kraken X40
Corsair : H105, H110, H90, H75, H55 , H50
Antec : KUHLER H2O 920V4, KUHLER H2O 620V4, KUHLER H2O 920, KUHLER H2O 620
Thermaltake : Water 3.0 Extreme, Water 3.0 Pro, Water 3.0 Performer, Water 2.0 Extreme, Water 2.0 Pro, Water 2.0 Performer
Zalman : LQ-320, LQ-315, LQ-310

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Hur har original kylaren gått sönder ? Är det självförvållat ? Annars kanske det går på garantin ?

Hursomhelst, nej, den där kylaren som ej att fungera med en NZXT G10. Eftersom den använder ett runt format för deras slutna vattenkylnings lösningar. Finns dock flertal andra tillverkare som använder samma sorts lösning.

Bild

Slutna vattenkylnings lösningar som är kompatibla med NZXT G10.

Tack för ett svar!

Ja, det kan man säga.. Det risslade utan att jag gjort något så när jag kollade råkade jag komma åt fläkten som i sin tur gick sönder dvs ett blad gick sönder. Kan ju inte säga att det risslade och jag råkade ta sönder ett blad, det tror dom aldrig på :p..

Men men.. Finns väll inte så mycket att göra än att punga ut en onödig kostnad..

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim