Permalänk
Medlem

Windows 7 fråga!

Tja.

Jag sitter just nu, står i sign nedan.
Och jag satt tidigare innan 8.1 på ett Windows 7 fulländat version vilket ger möjlighet för ändring av hårdvara att byta ut utan att påverka licens och liknande.
Kan min kompis ha min Windows 7 för jag ersatte i installationen av mitt nuvarande system mot Windows 8.1 från 7'an och rensade SSD'n där Windows 7 var installerad.

Och nu använder inte nån mer än jag som gjorde det koden till Windows 7, så min kompis kan bara få ta den och skriva in så är det lugnt?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag kan ha fel här, men jag tror att när man uppgraderar sig från w7 till w8 så ersätts bara din gamla licens av den nya. Det vill säga att den gamla licensen blir obrukbar.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Jag kan ha fel här, men jag tror att när man uppgraderar sig från w7 till w8 så ersätts bara din gamla licens av den nya. Det vill säga att den gamla licensen blir obrukbar.

Den går inte att användas igen?

Ersatte, jag hade den installerad på en 120GB SSD men jag köpte mig en ny SSD 256Gb där har jag 8'an just nu installerad, jag raderade och rensade 120GB under installationen av 8'an som man har möjlighet till.

Jag tror du tror att jag ersatte på samma SSD nej jag bytte ut mot en ny och rensade i 7'an.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vad är det för sorts licens på din Windows 8?
Om det är en uppgraderingslicens så är den endast giltig ihop med en licens för en tidigare Windows-version.
Om det är en fullicens (retail) så beror det på vad för sorts licens det är för Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Den går inte att användas igen?

Ersatte, jag hade den installerad på en 120GB SSD men jag köpte mig en ny SSD 256Gb där har jag 8'an just nu installerad, jag raderade och rensade 120GB under installationen av 8'an som man har möjlighet till.

Jag tror du tror att jag ersatte på samma SSD nej jag bytte ut mot en ny och rensade i 7'an.

Nej jag utgick från att du hade gjort en uppgradering av ditt OS från windows 7 till windows 8.1 (dvs. genom Windows Anytime Upgrade). Är det två icke relaterade licenser så går det bra för din kompis att använda den gamla. Det var lite svårt att tolka dina formuleringar, sorry.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Vad är det för sorts licens på din Windows 8?
Om det är en uppgraderingslicens så är den endast giltig ihop med en licens för en tidigare Windows-version.
Om det är en fullicens (retail) så beror det på vad för sorts licens det är för Windows 7.

Jaha, borde kanske ha sagt det på direkten.

Jag kör Windows 8.1 licens fulländad så att jag kan ändra hårdvara i mitt system och byta ut precis som den där Windows 7 licensen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Om det är full (retail) licens av både Windows 7 och 8 kan du använda licensen för Windows 7 i godtycklig dator, dock kan den förstås bara vara installerad i en dator åt gången.