Permalänk
Avstängd

SodaStream problem (OROLIG)

Hej jag köpte en ny patron igår till min Soda Stream. Den såg inte likadann ut som den jag hade innan men försäljaren sa att det var en original patron. Hur som helst igår när jag gjorde läsk och håller ner knappen så market jag att man fick göra på ett annat sätt med den här patron man får hålla in I 1 sek sedan trycka och hålla inne 1 sek och sedan kommer det där LJUDET SOM LÅTER SOM ATT NÅGON SKJUTER. MEN SEDAN IDAG SÅ SKULLE JAG GÖRA LITE LÄSK OCH DÅ KOMMER INTE SKJUT LJDUET UTAN ENBART LITE PYS NÄR MAN MONTERAR LOSS FLASKAN OCH DET KOMMER INTE LIKA MYCKET KOLSYRA I LÄSKEN. TROR NI PATRONEN LÄCKER??? JAG ÄR OROLIG. ÄR EN LÄCKANDE CO2 PATRON FARLIG????

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Vilken jobbig text att läsa.

Har du fått den ordentligt iskruvad och är packningen hel ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är farligt på så sätt att den kan spricka eller nått.
Men gasen är på inget sätt farlig på det sättet...

Permalänk
Avstängd

Tack så mycekt då är jag lite mer lugn men jag ska prova att montera den igen??? eller

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karaff:

Vilken jobbig text att läsa.

Har du fått den ordentligt iskruvad och är packningen hel ?

Tack det funkade med att skruva loss den och sätta tillbaka den igen sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som ölbryggare som provat att kolsyra öl med just Sodastream-patroner kan jag säga att du förstör packningarna genom att skruva loss en patron som inte är tom.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Som ölbryggare som provat att kolsyra öl med just Sodastream-patroner kan jag säga att du förstör packningarna genom att skruva loss en patron som inte är tom.

Hur menar du??? Jag var ju tvungen att skruva loss och sätta dit den så att allt funkade???? Nu skrämmer du mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Hur menar du??? Jag var ju tvungen att skruva loss och sätta dit den så att allt funkade???? Nu skrämmer du mig

På något sätt som jag inte själv hajjat så går packningen sönder och det varnas för att skruva loss patronen innan den är fullständigt tom.

"Om man skruvar bort adaptern när det är tryck i gasflaskan kommer packningen att töjas ut för att försöka fortsätta att hålla tätt. Detta gör att packningen kan skadas."
http://shop.humle.se/utrustning/fattappning/gas/trapetz-adapt...

Principen bör vara densamma då munstycket som patronen skruvas fast i ser likadan ut för en Trapetz-adapter som för en Sodastream-maskin.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

På något sätt som jag inte själv hajjat så går packningen sönder och det varnas för att skruva loss patronen innan den är fullständigt tom.

"Om man skruvar bort adaptern när det är tryck i gasflaskan kommer packningen att töjas ut för att försöka fortsätta att hålla tätt. Detta gör att packningen kan skadas."
http://shop.humle.se/utrustning/fattappning/gas/trapetz-adapt...

Principen bör vara densamma då munstycket som patronen skruvas fast i ser likadan ut för en Trapetz-adapter som för en Sodastream-maskin.

Så nu har jag förstört en patron???? DEn funakr ju fortfarande och låter inte konstigt som den gjorde innan.

Visa signatur

Permalänk

gör som jag gör, kasta in den i nån annans hus och hoppas att den sprängs

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Så nu har jag förstört en patron???? DEn funakr ju fortfarande och låter inte konstigt som den gjorde innan.

Du förstör inte en patron utan det som kan sabbas är packningen som sitter i Sodastream maskinen.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Du förstör inte en patron utan det som kan sabbas är packningen som sitter i Sodastream maskinen.

Men om allt funkar som det ska så har inget blivit förstört?

Visa signatur