Bygglogg - NCase M1 (Varning! Mycket bilder!)

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt bygge! Skulle vara kul att se hur stort bygget är, kanske ha den brevid något man vid storleken på?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Såg först nu att du moddat nätagget.
Blev det tystare?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Fan vad gött att det inte var några läckor! Skitkul!

Rätt hyggliga temps ändå med tanke på att det är en i7 och ett Titan i den!

Hoppas du gör ett galleri sen också med lite bättre bilder

Galleri blir det senare, funderar eventuellt på att byta fläktarna så att de blåser ut istället för in. Måste testa mera ;).

Skrivet av Dracc:

Underbart bygge, bra bilder, spännande lösningar! Riktigt bra morgonläsning!

Tack!

Skrivet av OskarW90:

Väldigt trevligt bygge! Skulle vara kul att se hur stort bygget är, kanske ha den brevid något man vid storleken på?

Tänkte göra det när allt är klart, någon nämnde skokartong - så litet är det :).

Skrivet av sgtspiff:

Såg först nu att du moddat nätagget.
Blev det tystare?

Ja det blev tystare, så den modifieringen rekommenderas!

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Proffsmoddare

Ett tips är ju att köpa dig Prolimatech Ultra Sleek Vortex fläktar, dom är endast 15mm tjock men presterar lika bra som vanliga. Då tjänar du in 10mm och kanske kan ha en tjockare radiator istället.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Discokungen

Var försiktig med tempsen bara! Lite för hög temperatur på vattnet kan göra slangen rätt mjuk vilket KAN göra att den glider lite. Sjukt snyggt jobbat! Mer bilder!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Ett tips är ju att köpa dig Prolimatech Ultra Sleek Vortex fläktar, dom är endast 15mm tjock men presterar lika bra som vanliga. Då tjänar du in 10mm och kanske kan ha en tjockare radiator istället.

Tack för tipset! De tåls att granskas närmre. Som det ser ut just nu vill jag försöka igen med att montera en större radiator och ändra fläktarna att blåsa ut luft från chassit. Komponenterna blir onödigt varma nu när jag blåser in kall luft in chassit genom radiatorn mot moderkortet. Eftersom pumpen sitter där den sitter så blir den varmare än nödvändigt. Håller på att skissa lite och räkna på måtten.

Så bygget är inte klart, inte än ;).

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Kul att någon har tålamodet för sånt här. Hade stora planer jag också, men slutade med att jag bara tryckte in en H220 till cpun.
Även jag kan rekommendera att byta ut fläkten på nätagget. Den medkommande är inte så trevlig.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Tänke göra något liknande med dessa komponenter:

Chassi: NCase M1
Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming eller Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5
Processor: Intel i5 6600K
Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4
Hårddisk: Samsung 850 EVO Series 250GB
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 Fury Tri-X
Nätagg: Corsair SF600 600W

Ncase m1 är beställt och kommer skickas efter 11 maj, hittills är bara Intel i5 6600K inköpt.

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice