Permalänk
Medlem

XFX 850w core vs aerocool 850w

Tjena,
Om valet står mellan xfx 850w core eller aerocool 850w, vad borde jag välja?
Som jag förstått det så är fördelarna respektive nackdelarna med nätaggregaten följande:

Xfx core fördelar: känt företag med bra rykte, bra kvalité på produkterna
Nackdelar: nätaggregatet har "bara" brons certifiering, ej modulär

Aerocool fördelar: silver certifiering, modulär
Nackdelar: finns knappt några recensioner att hitta på nätet, verkar ha ett rykte om att göra produkter med sämre kvalité

/throwit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Throwit:

Tjena,
Om valet står mellan xfx 850w core eller aerocool 850w, vad borde jag välja?
Som jag förstått det så är fördelarna respektive nackdelarna med nätaggregaten följande:

Xfx core fördelar: känt företag med bra rykte, bra kvalité på produkterna
Nackdelar: nätaggregatet har "bara" brons certifiering, ej modulär

Aerocool fördelar: silver certifiering, modulär
Nackdelar: finns knappt några recensioner att hitta på nätet, verkar ha ett rykte om att göra produkter med sämre kvalité

/throwit

Köp Corsair AX860 istället.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Throwit:

Tjena,
Om valet står mellan xfx 850w core eller aerocool 850w, vad borde jag välja?
Som jag förstått det så är fördelarna respektive nackdelarna med nätaggregaten följande:

Xfx core fördelar: känt företag med bra rykte, bra kvalité på produkterna
Nackdelar: nätaggregatet har "bara" brons certifiering, ej modulär

Aerocool fördelar: silver certifiering, modulär
Nackdelar: finns knappt några recensioner att hitta på nätet, verkar ha ett rykte om att göra produkter med sämre kvalité

/throwit

Av dom två hade jag tagit XFX core, bland annat för att det är Seasonic som gjort den. Vill du ha modulärt finns denna från XFX: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...
Den kostar ungefär lika mycet som den du länkade först.
Corsair AX860 är ungefär 500kr (58%) dyrare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Throwit:

Tjena,
Om valet står mellan xfx 850w core eller aerocool 850w, vad borde jag välja?
Som jag förstått det så är fördelarna respektive nackdelarna med nätaggregaten följande:

Xfx core fördelar: känt företag med bra rykte, bra kvalité på produkterna
Nackdelar: nätaggregatet har "bara" brons certifiering, ej modulär

Aerocool fördelar: silver certifiering, modulär
Nackdelar: finns knappt några recensioner att hitta på nätet, verkar ha ett rykte om att göra produkter med sämre kvalité

/throwit

Låt Aerocool vara ifred Satsa på Corsair AX(i), Cooler Master V, NZXT Hale eller liknande kvalitetsagg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Stod valet mellan dem två så skulle jag valt XFX.

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6...

Behöver du verkligen 850W? Vad är det för komponenter du skall driva?

Permalänk
Visa signatur

My Computer -|- CPU: Intel Core i7 6700K -|- ASUS Z170 PRO GAMING -|- Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED -|- ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC -|- 360 GB SSD -|- 3TB HDD -|- Corsair Hydro H75 -|- Cooler Master Silencio 550 -|- Corsair RM750x 750W -|-

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.
Glömde tillägga det att det här är alltså ett nätaggregat jag ska ha temporärt till sommaren, kommer inte behöva betala något för det nätagget jag väljer (just därför vill jag inte betala för något annat).

Det verkar som att alla tycker xfx är bättre så det blir nog den. Vet någon om det går att köra sli med två gtx 780 med det nätagget? Känns tveksamt. Annars får det bli att jag uppgraderar nätagget i sommar.

Andra komponenter i datorn är bl a: 4770k i7, gtx 780, 16gb ram, gigabyte ga-z87x-d3h

/throwit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bör fungera uttmärkt, jag driver en 3770K @ 4.4 GHZ (under luft kylning) samt två st GTX 770 i SLI, 16GB Ram, Ljudkort, 8st 140 mm fläktar, fläkt kontroller, DVD läsare, två hårddiskar och en SSD med en CoolerMaster Vanguard 700W.

Inga som helst problem här.

--EDIT--
Jag skulle dock inte rekommendera SLI eller CF, det är fortfarande strul med båda och det är inte så där väldigt många spel som verkligen stödjer SLI och CF heller (som skalar bra) Bättre att du håller dig till ett kort. Så varför kör jag SLI då? Jo det gör jag för att jag helt enkelt ville prova på det igen, sist jag körde SLI var med två st XFX 7950GT XXX Alpha Dog Edition. Man kan ju tycka att jag borde ha dragit lärdom av det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte valt den. Corsair RM serie är inget jag skulle välja på grund av bland annat: Sämre kondensatorer och undermåligt byggkvalitet. Inte et skitagg men definitivt mindre än vad man förväntar sig för det priset.

Här är en samlingstråd om RM-serien.
#14087396

Skrivet av Throwit:

Tack för alla svar.
Glömde tillägga det att det här är alltså ett nätaggregat jag ska ha temporärt till sommaren, kommer inte behöva betala något för det nätagget jag väljer (just därför vill jag inte betala för något annat).

Det verkar som att alla tycker xfx är bättre så det blir nog den. Vet någon om det går att köra sli med två gtx 780 med det nätagget? Känns tveksamt. Annars får det bli att jag uppgraderar nätagget i sommar.

Andra komponenter i datorn är bl a: 4770k i7, gtx 780, 16gb ram, gigabyte ga-z87x-d3h

/throwit

Skickades från m.sweclockers.com

Som de flesta andra redan har sagt så ta XFX nätaggregatet, om du vill ha modulärt finns en modell som kostar ungefär lika mycket. http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Angående GTX 780 sli så borde det inte vara några problem. Enligt Sweclockers recension så drar GTX 780 sli som mest 690W, denna siffra är mätt vid väggen och de använder en överklockad hexacore som drar mer ström än din.

Så länge du inte tänker överklocka grafikkorten en massa kommer det fungera.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Skrivet av Throwit:

Tack för alla svar.
Glömde tillägga det att det här är alltså ett nätaggregat jag ska ha temporärt till sommaren, kommer inte behöva betala något för det nätagget jag väljer (just därför vill jag inte betala för något annat).

/throwit

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du med att du inte behöver betala för det?

Visa signatur

My Computer -|- CPU: Intel Core i7 6700K -|- ASUS Z170 PRO GAMING -|- Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED -|- ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC -|- 360 GB SSD -|- 3TB HDD -|- Corsair Hydro H75 -|- Cooler Master Silencio 550 -|- Corsair RM750x 750W -|-