Permalänk
Medlem

AMD Switchable Graphics problem

Tja SweC!

Har minst sagt ett konstigt problem med mitt inbygga AMD kort på min Dell Inspiron 17R.

När jag spelar LoL så har jag <10 fps oberoende på inställningar, och då är ändå spelet satt för att ha "Högst prestanda" i CCC.
Samma sak på NBA 2K14, också extremt låga FPS så att man inte ens kommer förbi menyn, även där är spelet satt för att ha högsta prestanda.
Om jag däremot spelar Titanfall som är det andra spelet jag testat så får jag ut stadiga ~60fps (känns det som, inte kollat exakt) på High.

Någon som har något vettigt tips? Har Googlat och inte hittat några bra lösningar.

Tack på förhand

Mikael

Permalänk
Medlem

förmoderligen så kör du på interna grafikkortet. Kolla med msi afterburner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

förmoderligen så kör du på interna grafikkortet. Kolla med msi afterburner

Jo, jag har också gissat på det, men hur i hela byter jag så att det körs på det riktiga?

Finns inget val i BIOS om vilket som ska användas och det fungerar ju inte med att sätta hög prestanda på spelen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Jo, jag har också gissat på det, men hur i hela byter jag så att det körs på det riktiga?

Finns inget val i BIOS om vilket som ska användas och det fungerar ju inte med att sätta hög prestanda på spelen...

Ska finnas i CCC, eller så kan du gå in i enhetshanteraren och kolla där. device manager på engelska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Ska finnas i CCC, eller så kan du gå in i enhetshanteraren och kolla där. device manager på engelska

Testat och kollat på båda ställen CCC finns det såkallat "Powerplay" och där har jag satt Maximera prestanda - både när den kör med strömkontakt i och bara på batteri.

Sjukt knepigt detta. Testade precis att ominstallera drivrutinerna och först installera om Intel HD och sen AMD, och det jag testat på NBA så gör det absolut ingen som helst skillnad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Testat och kollat på båda ställen CCC finns det såkallat "Powerplay" och där har jag satt Maximera prestanda - både när den kör med strömkontakt i och bara på batteri.

Sjukt knepigt detta. Testade precis att ominstallera drivrutinerna och först installera om Intel HD och sen AMD, och det jag testat på NBA så gör det absolut ingen som helst skillnad...

jadu, sopa om windows möjligtvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

jadu, sopa om windows möjligtvis?

Tankade ner Afterburner, helt sjukt detta ju.

GPU usage ligger på 100 % i LoL och jag får bara ut några enstaka FPS, haha vad fan är det som är fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Tankade ner Afterburner, helt sjukt detta ju.

GPU usage ligger på 100 % i LoL och jag får bara ut några enstaka FPS, haha vad fan är det som är fel...

vad säger den att det är för grafikprocessor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

vad säger den att det är för grafikprocessor?

AMD HD8870M, så det är rätt...