Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Klen dator för CS:Go?

Hej!

Sitter med en MSI GE620-DX och lirar lite CsGo och får lite problem, antar att det är Cpun som begränsar mig? Det lirar på jåttebra ibland, kan lira någon timme utan problem men ibland funkar drt kanske 15 min sen går jag ner till 10-15fps i 15sek ca sen upp till 60 fps igen. har begränsat min fps där för att datorn inte ska överjobba. Men det konstiga är att drt.kan funka jättebra ibland och ibland strular det hela tiden. Sitter på.samma ställe, kylning till datorn med platta, urblåst insida med tryckluft och nyformaterad dator. Kan det vara något annat som kan vara fel. Måste ladda hem tempövervakare till Cpun, har inte provat det än. Kör mdd lägsta möjliga inställningar på Cs.
Specs
i5 2410m, 2,3 ghz, boost upp till 3,1 (vet inte hur länge han kan hålla sig där
GeForce GT555m
8gb ram
Windows 7
Eventuella stavfel bjuder jag på, sitter med telen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Som du sa, kolla temperaturen på CPU:n, om den är för hög ska du byta kylpasta eller kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Redblaze:

Som du sa, kolla temperaturen på CPU:n, om den är för hög ska du byta kylpasta eller kylare.

kylare blir svårt och byta på laptop heh.

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/sda1
Registrerad
Feb 2011

Har du testat att sänka grafiken? Kolla temp med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av ost486:

Har du testat att sänka grafiken? Kolla temp med.

Kör på allra lägsta på allt, upplösning 1280x720, lagt in massa saker i launch options som jag hittade på ett forum för CsGo som hjälpte lite. Hmm, kylpasta har jag aldrig hållt på med. Någon som kan ge en crashcourse å hur man gör för att byta ut det? Datorn är ca 2,5 år gammal också... Ska kolla temp ikväll om jag hinner!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Kollade tempen nu, 74grader på CPUn och 71grader på GPUn, låter ju inte allt för högt. Sänkte FPS till 50, hjälpte lite mer. Ska byta kylpasta till helgen eller nästa vecka