Permalänk
Medlem

Jag är 28år och får inget mer än en moppemusche :/ är len som en baby på kinderna ! riktigt tråkigt och känner mig omanlig när man är bland män med skägg!

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Medlem

Är rätt poppis att göra skönhetsingrepp likt om man är lite tunnhårig fast med skägg däremot kostar det en del och är lång läketid.
Har inte heller speciellt mycket sen är allt på kinderna eller ja allt över käklinjen är ljushårigt att man knappt ser det på halsen blir det mörkt och tätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solid-Snake:

Jag är 28år och får inget mer än en moppemusche :/ är len som en baby på kinderna ! riktigt tråkigt och känner mig omanlig när man är bland män med skägg!

Det är det inre skägget som gör en till man. Odla ett mentalt skägg och du ska snart se att dina skäggbekymmer är ur vägen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solid-Snake:

Jag är 28år och får inget mer än en moppemusche :/ är len som en baby på kinderna ! riktigt tråkigt och känner mig omanlig när man är bland män med skägg!

haha samma här kan inte påstå att jag lider av det, hatar skägg och bara behöva använda rakapparat varannan dag i princip är rätt soft utan att man får värsting skägg som många efter ett par dagar bara.

Permalänk
Medlem

Har läst att "Rogain" och liknande produkter mot håravfall kan bidra till rikligare skäggväxt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Jag är 24 år. jag har precis fått liiiite strå på hakan och liiite under näsan.
Skulle kalla mit moppe fjun. Jag är dock sen i utveckling många tror jag är 16 år gammal:P

Men vad ska man göra:P? alla är inte likadana:)

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av quattro-2.6:

Det blir irriterade när det växer som ogräs, fick min rakapparat när jag var 13.. Gick sönder då stråna var som ståltråd.
Rakhyvel går inte, får använda en klippmaskin för hundar numera och få så kort stubb som det går.
Snyggt med bockskägg med vita fläckar, går i släkten.
Knappt fjun på bröstet istället

Skickades från m.sweclockers.com

Testat "riktiga" grejer, dvs. en gammaldags rakhyvel/kniv och bra tvål/rakolja? Har en kompis med liknande problem, men min DE-rakhyvel fixade det utan problem. Kan även rekommendera en "shavette", dvs. en rakkniv med utbytbara blad. Både DE-rakhyvlar och shavettes går att köpa väldigt billigt på Tradera/Ebay/Dealextreme, kanske värt att testa?

TS: Du får ha lite tålamod, finns tyvärr ingenting som hjälper nämnvärt. B-vitamin och borstning sägs iofs. att kunna påverka skäggväxten, men det är nog minimalt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Det blir irriterade när det växer som ogräs, fick min rakapparat när jag var 13.. Gick sönder då stråna var som ståltråd.
Rakhyvel går inte, får använda en klippmaskin för hundar numera och få så kort stubb som det går.
Snyggt med bockskägg med vita fläckar, går i släkten.
Knappt fjun på bröstet istället

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av screamin-daemon:

Testat "riktiga" grejer, dvs. en gammaldags rakhyvel/kniv och bra tvål/rakolja? Har en kompis med liknande problem, men min DE-rakhyvel fixade det utan problem. Kan även rekommendera en "shavette", dvs. en rakkniv med utbytbara blad. Både DE-rakhyvlar och shavettes går att köpa väldigt billigt på Tradera/Ebay/Dealextreme, kanske värt att testa?

TS: Du får ha lite tålamod, finns tyvärr ingenting som hjälper nämnvärt. B-vitamin och borstning sägs iofs. att kunna påverka skäggväxten, men det är nog minimalt.

Instämmer med screamin-daemon. Med en säkerhetshyvel och featherblad kommer du troligtvis inte ha några som helst problem oavsett vilket skägg du har. Rakolja kan också hjälpa utöver raktvål. Kolla tips på http://www.gents.se. Jag har haft en Merkur 700 i 8 år nu och finns inte en antydan på slitage.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

För er med massa hår på fler delar än hakan så rekommenderar jag faktiskt att vaxa sig, för mig räcker det med 2-3 gånger/år för att det inte ska bli irriterande! Låter inte så manligt men fan det är värt det

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Äsch det är bara att vänta, odlat mitt i 6 månader nu, börjar arta sig ganska väl, skall försöka få tag i lite skäggolja för att räta ut det och en ordentlig skäggkam sen jävlar skall det nog bli något av det.

Permalänk

Tusen tack för tipset att använda olja, nu köpte jag inte svindyr olja utan Ikeas SKYDD som används på skärbrädor.
Kan låta riktigt knäppt men det är inget farligt olja, har hjälpt mig med eksem och diverse hud problem tidigare.
Jag bara olja in kinderna och tog en billig rakhyvel och drog av det som skulle bort, hyveln var det bara att spola under hett vatten och blev rent.
Nu har jag rakat mig dagligen och absolut inga problem med sveda eller utslag, skönt att äntligen kunna raka mig.

Men har börjat spara skägg på hakan, 11cm, spröta lite hit och dit men tog en plattång och räta ut det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Ät banan och raka dig inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hehe.... läser tråden och skarattar här för mig själv.

Kan säga att jag är 46 och har ingen fantastisk skäggväxt. Mustaschen blir väl en aning tät, men hakan och kinderna ska vi inte tala om. Rakar mig typ varannan eller var tredje dag, men det är mest för det ser för djäkligt ut med alla utspridda skäggstrån samt för att få bort den begynnande muschen.

Hade lite ågren över det i mina unga år, men nu skiter jag i det. Visst skulle det vara läckert och kunna ha ett schysst skägg, men nu är vi alla olika och jag är den som Gud glömde att dela ut strån till.

Lycka till allihop med era fina skägg!

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

orka raka det jag kör bara en smidig skäggtrimmer på 3mm

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk

jag är 42 och har knappt ett hårstrå i ansiktet.. annars hade jag konverterat till islam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag är 42 och har knappt ett hårstrå i ansiktet.. annars hade jag konverterat till islam.

wow helt sjukt, måste vara nåt genetiskt hoppas jag blir samma som dig då jag hatar skägg..

Permalänk
Medlem

buttericks har väl snabbskägg med gummiband ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag är 17 och jag får skägg men min mustasch har hålt sig den samme i flera månader sen jag rakade bort allt i augusti. skägg växer så att pappa kallar mig terrorist men mustaschen växer knappt längre :/ dock är mitt skägg inte särskilt tätt och har jag har en del kalfläckar runt om på ansiktet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Vzano:

jag är 17 och jag får skägg men min mustasch har hålt sig den samme i flera månader sen jag rakade bort allt i augusti. skägg växer så att pappa kallar mig terrorist men mustaschen växer knappt längre :/ dock är mitt skägg inte särskilt tätt och har jag har en del kalfläckar runt om på ansiktet.

Highlightade delen som är ditt problem. Vänta något år, så ska du se att det stabiliserar sig.

För egen del... Jag fick skägg runt 15-16, det var dock inte sådär jättemanligt. Det har dock tagit sig lite granna, glad att jag har det, eftersom jag ser ut som 12 utan. Har jag skägg gissar folk istället att jag är runt 35.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Dom flesta brukar väl få lite hår redan vid 15 års ålder men då handlar det om tunt ljust hår som inte syns (om man inte är mörkhårig)... annars brukar man väl få lite grövre ansiktspäls vid 17-19 års ålder.

Själv föddes jag med helskägg

Barndomsminne.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

27 här och kan inte få skägg än, farsa har det dock. Som det känns nu så verkar det som jag aldrig kommer få skägg tyvärr.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Det har väll en del med testosteron att göra. Att om man styrketränar och äter mycket så får man mer hår på kroppen/skägg?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd

Såhär ser det ut på mig efter att ha sparat i 2 månader, 25 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Buttericks!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jackeek_the_bull:

Hej som titeln lyder, hur? Jag vill ha skägg. Alla turkar, araber o vafan dom är ifrån har ju skägg när dom är 10 år, jag är 15 och har inte ett jävla fjun! Varför? Min pappa har skägg, min morfar har skägg, min farfar har skägg, min morbror har skägg, min farbror har skägg, mina kompisar har skägg, jag har INGENTING...... Jävla ***raderat*** hur får man skägget att växa?
MVH en micket micket ledsen Jacob...

Du vet att de tas för att vara 10år men kanske är 20år i stället, har du inte läst om det?

Permalänk
Medlem

Bara tonåringar som vill ha skägg. Jag glömde min trimmare nu i sommar, fyyyfan vad jobbigt.
Skägg kommer vara demode snart oavsett, kommer och går.

Och dom som känner sig omanliga bland skäggiga människor, kör lite kickboxing eller kampsport, otrolig boost för självkänslan

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

Hej som titeln lyder, hur? Jag vill ha skägg. Alla turkar, araber o vafan dom är ifrån har ju skägg när dom är 10 år, jag är 15 och har inte ett jävla fjun! Varför? Min pappa har skägg, min morfar har skägg, min farfar har skägg, min morbror har skägg, min farbror har skägg, mina kompisar har skägg, jag har INGENTING...... Jävla ***raderat*** hur får man skägget att växa?
MVH en micket micket ledsen Jacob...

Trist att du inte får skägg, men jag tror det kommer.
Ändra ditt inlägg snarast tack och ta bort "cp"
Att använda det idag 2016 som skällsord, är inte bra och jag tar illa vid!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@jackeek_the_bull: Tare chill. Mitt började inte smyga ut fören typ 17 år och växte inte till sig ordentlig fören runt 20.

Alla är vi olika.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Trist att du inte får skägg, men jag tror det kommer.
Ändra ditt inlägg snarast tack och ta bort "cp"
Att använda det idag 2016 som skällsord, är inte bra och jag tar illa vid!

2014-02-18 21:10

det var inte 2016 när han skapade tråden men jag håller med ändå.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Bara tonåringar som vill ha skägg. Jag glömde min trimmare nu i sommar, fyyyfan vad jobbigt.
Skägg kommer vara demode snart oavsett, kommer och går.

Och dom som känner sig omanliga bland skäggiga människor, kör lite kickboxing eller kampsport, otrolig boost för självkänslan

jag vill ha skägg och jag är snart 22, allt som växer är lite skägg med stora mellanrum så blir inget riktigt skägg bara något konstigt skit som måste rakas bort efter några dagar

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14