Active-x varning + fel med webbläsare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Active-x varning + fel med webbläsare.

Har 2 fel som börjat uppstå på min datorn, det ena felet började ske för mig förut på min gamla dator också. Så jag misstänker att de kan hänga ihop med något jag gör. Så skulle vilja vet om någon har koll på vad dessa saker beror på och hur jag återgärdar dem.

Problem1
Det är detta som även brukade ske på min gamla dator, och de är att ibland när jag öppnar en webbsida så öppnas den inte utan får ett meddelande i stil med "sidan finns inte". Detta uppstår ibland på olika sidor och då uppdaterar jag 3-4 ggr sen kommer sidan fram.
Dock är detta extremt irriterande och jag vet att de inte har med uppkopplingen att göra för det sker aldrig för min flickvän som sitter på samma nät.
Använder mig av google chrome som webläsare.

Problem2
När jag startar datorn så varnar den för att någon Active-x varining som också vekar ha något med webbläsaren att göra.
Kommer inte ihåg exakt vad de står nu men ska ta och notera det till nästan gång om inte någon redan vet vad de handlar om.

Mvh
Jocke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av skytrax89:

Har 2 fel som börjat uppstå på min datorn, det ena felet började ske för mig förut på min gamla dator också. Så jag misstänker att de kan hänga ihop med något jag gör. Så skulle vilja vet om någon har koll på vad dessa saker beror på och hur jag återgärdar dem.

Problem1
Det är detta som även brukade ske på min gamla dator, och de är att ibland när jag öppnar en webbsida så öppnas den inte utan får ett meddelande i stil med "sidan finns inte". Detta uppstår ibland på olika sidor och då uppdaterar jag 3-4 ggr sen kommer sidan fram.
Dock är detta extremt irriterande och jag vet att de inte har med uppkopplingen att göra för det sker aldrig för min flickvän som sitter på samma nät.
Använder mig av google chrome som webläsare.

Problem2
När jag startar datorn så varnar den för att någon Active-x varining som också vekar ha något med webbläsaren att göra.
Kommer inte ihåg exakt vad de står nu men ska ta och notera det till nästan gång om inte någon redan vet vad de handlar om.

Mvh
Jocke

Har precis fått samma Active x problem tror jag, den varnar när jag startar å säger nått om att vissa websidor inte kanske kan visas korrekt

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2009

har ni utorrent på autostart?

ASUS P9X79 | RX 580 | Corsair DDR3 XMS3 8x8Gb | Intel I7 3820 | 2x Samsung 840 Pro 256Gb + 1 Intel 520 256 + 1 Crucial M500 256Gb
DELL XPS 15 | I7 | 512GB | 16GB ram | 4K EYEFINITY