planer på chassibygge behöver lite hjälp med funderingar.

Permalänk
Avstängd

planer på chassibygge behöver lite hjälp med funderingar.

Tja, jag går i funderingarna på att bygga ett eget vattenkylt chassi som projektarbete under den utbildningen jag går på. Så nu undrar jag över vissa saker

-custombyggd reservoar, jag skulle vilja ha en res som täcker en större del utav fronten, helst i måtten 200*280*50mm, finns det någonstans att beställa såna saker ifrån eller blir jag tvungen o bygga den själv tror ni? Och om jag blir tvungen att bygga själv vilket material rekommenderas?

-om jag kyler cpu moderkort ram o grafikkort med vattenkylningen behövs det någon luftgenomströmning genom delen med komponenterna eller tror ni det klarar sig med vattnet?

-nu till min fundering som jag tror minst på men som jag verkligen vill kunna genomföra, vi alla vet ju hur den genomskinliga högtalarkabeln ser ut, jag skulle vilja kunna se kopparn på vissa utav kablarna detta ska såklart kombineras med svart så. Är detta genomförbart på något sätt?

ursäkta att vissa saker kanske ser skumt ut med texten, skriver från mobilen.
tack på förhand mvh jonas

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz