Koppla NZXT Grid till SYSFAN header

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2012

Koppla NZXT Grid till SYSFAN header

Jag tänkte beställa en sådan för att koppla in mina chassiefläktar. De fläktar jag kör nu är 3 pins och jag har två uttag på mitt MB som kan styra 3 pins i "voltage linear mode". Jag frågade Inet om de visste men de kunde inte svara. Min tanke är då att alla mina chassiefläktar går på lågvarv tills jag kör något krävande och då varvar upp. Detta funkar fint med de två headers som jag har nu, men kommer det även funka "genom" Griden? Dvs, alla chassiefläktar som är inkopplade (genom griden) på en sån header får samma funktion.

Min andra fråga är om detta nu går, hur mycket kan man köra på en header? Alternativet finns ju att istället koppla in Griden via molex men då lär ju inte fläkthastigheten ändras över huvudtaget.

EDIT: Efter en del vidare forskande så blev det en Scythe Kaze Master Pro istället. Kändes betydligt bättre.

ASUS Z370, Deliddad i7 8086K @ 5.2 Ghz (1.34V), Noctua NH-D14 Pwm, ASUS GTX 1080 Strix, 16 GB Corsair Vengeance LPX 2 st HDD, 3st SSD, SoundBlaster Z, Corsair RM750x, DELL U2515H 1440p, Benq 24XL11z, Oculus Rift CV1